DVD= regio vast (5x) is er een hack?

MBP DVD is regio vast (5x) Heeft iemand al een regio vrij hack?

thanks

als je windows er op hebt staan kun je volgens mij de regio wel hacken. Gewoon zoeken in google op je DVD-Rom speler + regiovrij

Een ander programma gebruiken als speler?

[quote:057ef0b21b="iJoost"]Een ander programma gebruiken als speler?[/quote:057ef0b21b] Eenmaal regiovast leest de DVD speler geen DVD's met andere regiocode. Regiocode wordt in de DVD spelers firmware vast gesteld.

Welke mac heb je? Of nog beter, kan je me zeggen wat voor dvd-player je hebt? (Vind je onder 'Over deze Mac' -> 'Meer info')

Kan iemand mij ook vertellen waarom dit eigenlijk zo is vastgesteld dat je de regiocode maar een bepaald aantal malen mag veranderen?

money en piraterij moeilijker maken (kuch)

Als je VLC speler installeert dan kan je gewoon regiovrij dvd's afspelen, misschien niet direct maar als je kiest bij Open Disc voor TS Video directory dan moet hij het gewoon kunnen openen, onafhankelijk van de regiocode van de disc en je speler.

[quote:203422be42="carpebios"]money en piraterij moeilijker maken (kuch)[/quote:203422be42] duidelijk antwoord, thanx. Maar....wie heeft er DVD's met een andere regiocode? NTSC speelt ie ook gewoon af, verder hoef ik geen DVD's uit Polen ofzo (ja ik weet dat die ook PAL zijn), dus hooguit NTSC en PAL, verder maakt toch niemand gebruik van die instellingen?

Ik heb net mijn HL-DT-ST DVDRW GWA4080M firmware AA26 uit mijn Macbook Pro geflasht via XP running in Bootcamp naar een HL-DT-ST DVDRW GWA4080MA firmware AE38 die plots wèl Dual Layers kan branden en regio-vrij afspeelt. Handig, de codecs van [url=http://tdb.rpc1.org/#GWA4080MA]The Dangerous Brothers[/url]!

Ik heb mij laten wijsmaken dat als je van regio verandert, en DVD-player nadien forceert te stoppen (force-quit), dat hij zijn laatste wijziging van regio niet onthoudt. Kan iemand mij dat bevestigen?

Enfin, ik heb meer dan twee computers, en één ervan staat op regio 1, de andere op regio 2.

Gewoon met VLC spelen inderdaad. Heeft bovendien meer voordelen: Je kunt de lipsync positief en negatief instellen: handig met die trage beeldprocessor in je LCD TV, of juist bij een trage DTS decoder in de 5.1 Receiver. Mogelijkheid tot meedraaien van losse ondertitelkanalen Makkelijker omgaan met geluidssporen en digitaal geluid uit over SPDIF.

VLC is idd heilig.... Alweer uit de 'nood' gehaald!

Maar ik zal eens kijken hoe ik hardwarematig de boel kan flessen… het slaat namelijk nergens op dat piraterij verhaal! (wel het feit, maar niet waarom)…
Ik werk op een Navo basis waar ze US-DVD verhuren… dus ik moet continue regio 2 naar 1 switchen etc…

Dit is overigens mijn DVD speler:

HL-DT-ST DVDRW GWA4080MA:

Firmware Revision: AE39
Interconnect: ATAPI
Burn Support: Yes (Apple Shipping Drive)
Cache: 2048 KB
Reads DVD: Yes
CD-Write: -R, -RW
DVD-Write: -R, -RW, +R, +R DL, +RW
Write Strategies: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO
Media: Insert media and refresh to show available burn speeds

[quote:85f235dff5="Taconew"]Maar....wie heeft er DVD's met een andere regiocode? NTSC speelt ie ook gewoon af, verder hoef ik geen DVD's uit Polen ofzo (ja ik weet dat die ook PAL zijn), dus hooguit NTSC en PAL, verder maakt toch niemand gebruik van die instellingen?[/quote:85f235dff5] De regiocode is totaal wat anders dan het gebruikte TV-systeem: [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/DVD#Regiocode]zie hier[/url].

(Wat ik alleen niet snap is wie er op het briljante plan gekomen is om het aantal toegestane regioveranderingen een [i:85f235dff5]oneven[/i:85f235dff5] aantal te maken … Het zal wel een boekhouder geweest zijn, vermoed ik.)

Ik zit met een probleem. Gisteren heb ik de regiocode van mijn speler veranderd naar regio 1, ik kon hem nog twee keer veranderen. Zojuist wou ik hem weer terug zetten op regio 2, maar wanneer ik op 'Stel in' klik krijg ik de volgende melding:

[b:9f44a2ffe8]Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het wijzigen van de regio van de speler. Fout: -70001[/b:9f44a2ffe8]

Klik ik dan op ‘Annuleer’ dan wordt de dvd uitgeworpen, dus ik kan hem ook niet in VLC o.i.d. openen. Iemand een oplossing?

[quote:a39c55f33b="Royvdz"]Ik zit met een probleem. Gisteren heb ik de regiocode van mijn speler veranderd naar regio 1, ik kon hem nog twee keer veranderen. Zojuist wou ik hem weer terug zetten op regio 2, maar wanneer ik op 'Stel in' klik krijg ik de volgende melding:

[b:a39c55f33b]Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het wijzigen van de regio van de speler. Fout: -70001[/b:a39c55f33b]

Klik ik dan op ‘Annuleer’ dan wordt de dvd uitgeworpen, dus ik kan hem ook niet in VLC o.i.d. openen. Iemand een oplossing?[/quote:a39c55f33b]

Ik hem de dvd speler in mn MBP 2.4 gewoon regiovrij geflasht. Kun jij ook doen!

[quote:385bafd02d="sonic1984"][quote:385bafd02d="Royvdz"]Ik zit met een probleem. Gisteren heb ik de regiocode van mijn speler veranderd naar regio 1, ik kon hem nog twee keer veranderen. Zojuist wou ik hem weer terug zetten op regio 2, maar wanneer ik op 'Stel in' klik krijg ik de volgende melding:

[b:385bafd02d]Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het wijzigen van de regio van de speler. Fout: -70001[/b:385bafd02d]

Klik ik dan op ‘Annuleer’ dan wordt de dvd uitgeworpen, dus ik kan hem ook niet in VLC o.i.d. openen. Iemand een oplossing?[/quote:385bafd02d]

Ik hem de dvd speler in mn MBP 2.4 gewoon regiovrij geflasht. Kun jij ook doen![/quote:385bafd02d]

Oke… en hoe doe ik dat?