dvd regio's resetten

Je kan bij een mac je dvd drive 5 keer resetten wat de regio betreft. Voor de PC zijn er programma's te vinden die ervoor zorgen dat dit vaker kan. ZIjn die er ook voor de mac?

hir kan je alles vinden wat je nodig heb:) http://www.wormintheapple.gr/macdvd/download.html

(je moet eerst een firmware patch vinden voor jou dvd speler, staat op de site en dan region X kan je alles instelen;))

Susces!

:mrgreen:

bedankt!

Je kan beter VLC gebruiken. Zie www.versiontracker.com . Dit programma speelt alle regio's af. Heb je geen risico op een kapotte dvd-speler.

en hoe doe ik dat? als ik een dvd van een andere regio in mijn mac doe dan waarop ie staat ingesteld moet ik streept ie een streepje af van mijn vijf tegoedjes...

Als je VLC gebruikt om je DVD af te spelen hoef je je regio dus niet meer om te zetten.

1.2. Does VLC support DVDs from all regions?

VLC uses libdvdcss to read all DVDs, disregarding their zone. All regions are supported without any constraint.

ja, maar op het moment dat ik de dvd in de computer stop krijg ik de melding, dus dan kun je niet de dvd bekijken met vlc...

Ik weet niet of dat echt gaat met VLC aangezien er in de firmware een block zit die het weerhoudt om dvd van ander regio in te doen..

Ik heb die patch meereder keeren gebruikt om mijn computer 2 keer (na geformateert heben) en ook op mijn vriendins computer.
nooit probleemen me gehad.
Zo lang als je de goede aptch gebruikt denk ik niet veel mis te kunen gaan.

Ok. Het volgende kun je vinden op de site www.videolan.org als je naar de FAQ gaat. Allereerst moet je in de system prefs bij de cd/dvd opties do nothing zetten. Voorts moet je libdvdcss geinstalleerd hebben. Uitleg over Libdvdcss: Libdvdcss is a simple library designed for accessing DVDs like a block device without having to bother about the decryption. Unlike most similar projects, libdvdcss doesn't require the region of your drive to be set. http://developers.videolan.org/libdvdcss/

VLC gaat dus buiten de regio/en-/decryptie om door gebruik te maken van libdvdcss. Dus hoef je je DVD speler niet meer te patchen.