DVD rippen? 2 vraagjes...

Ik heb 2 vragen over het rippen van een DVD...

1. Kan je een DVD ook rippen door gewoon de DVD te mounten en de 2 mappen (AUDIO TS en VIDEO TS) te slepen naar je bureaublad?

2. De AUDIO TS map is een lege map, kan je deze verwaarlozen, waar is deze map eigenlijk goed voor?..

groetjes

Je bedoelt de DVD op je harde schijf bewaren. Dat kan inderdaad door deze mappen naar je harde schijf te kopiëren. Wel weet ik niet of dat bij alle DVD's zal lukken. Misschien zit er wel een beveiliging op. Maar daar heb ik weinig ervaring mee.

Zorg er wel voor dat wanneer je weer een dvd ervan gaat branden dat je een AUDIO_TS map er weer op zet anders zou het wel eens kunnen gebeuren dat je nix hoort als je hem weer afspeeld!!

suc6

[quote:f921b18b1a="vanWoods"]Zorg er wel voor dat wanneer je weer een dvd ervan gaat branden dat je een AUDIO_TS map er weer op zet anders zou het wel eens kunnen gebeuren dat je nix hoort als je hem weer afspeeld!!

suc6[/quote:f921b18b1a]

de audio TS map is wel een lege map, hij is dus niet echt leeg?..

[quote:fa62b96ded="xcuneytx"]Ik heb 2 vragen over het rippen van een DVD...

1. Kan je een DVD ook rippen door gewoon de DVD te mounten en de 2 mappen (AUDIO TS en VIDEO TS) te slepen naar je bureaublad?

2. De AUDIO TS map is een lege map, kan je deze verwaarlozen, waar is deze map eigenlijk goed voor?..

groetjes,

cuneyt[/quote:fa62b96ded]
Ik begrijp je vraag niet. Wil je nu een DVD rippen en daarna het resultaat branden op een DVD, of wil je gewoon de bestanden van de DVD kopieeren naar HD ???

Nee je kunt een commerciele dvd niet rippen door gewoon zijn mappen te kopieren, dan zul je toch gebruik moeten maken van DVDBackUp of MacTheRipper. Deze halen de beveiliging eraf.

Die AUDIO_TS map is nodig omdat de dvd-speler er gebruik van maakt (of zoiets) zonder deze map wordt je DVD niet afgespeeld, je kunt wel gewoon zelf een lege map aanmaken en deze AUDIO_TS noemen.

De audio_ts map kun je gewoon weglaten volgens mij... ik kopieer hem nooit mee, en mijn dvd-kopieën draaien gewoon...

Wel eerst rippen (beveiliging eraf en area code eraf, ik gebruik DVD Backup), en meestal eerst samenpersen tot 4.7 Gig (bijv. met DVD2one X) tenzij je een dual layer brander hebt?

Het resultaat laat zich zonder problemen met bijv. Toast op een DVD branden.

Ik heb ook een vraag over dit onderwerp.

Heb de muziek DVD van U2 “Life at Slane Castle” (kan ik trouwens iedereen aanbevelen!)

Ik wil deze DVD “rippen” en de nummers apart bewaren zonder beeld!
Is dit mogelijk, en hoe doe ik dat als leek?

[quote:b2a7dd6d79="Lancelot"]Ik heb ook een vraag over dit onderwerp.

Heb de muziek DVD van U2 “Life at Slane Castle” (kan ik trouwens iedereen aanbevelen!)

Is dit mogelijk, en hoe doe ik dat als leek?[/quote:b2a7dd6d79]
Dat kan, geen probleem. Ik ben nu nog een windows-gebruiker en gebruik hiervoor DVD-AudioRipper van Imtoo. Of er zo’n prog bestaat voor de mac ? Vast

Dit is in ieder geval een mooie site : http://www.doom9.nl/

[quote:e0e13ef45a="Stroop"]De audio_ts map kun je gewoon weglaten volgens mij... ik kopieer hem nooit mee, en mijn dvd-kopieën draaien gewoon...

Wel eerst rippen (beveiliging eraf en area code eraf, ik gebruik DVD Backup), en meestal eerst samenpersen tot 4.7 Gig (bijv. met DVD2one X) tenzij je een dual layer brander hebt?

Het resultaat laat zich zonder problemen met bijv. Toast op een DVD branden.[/quote:e0e13ef45a]

welke modus van Toast gebruik je dan?

[quote:0491c8dc89="Lancelot"]Ik heb ook een vraag over dit onderwerp.

Is dit mogelijk, en hoe doe ik dat als leek?[/quote:0491c8dc89]

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=33480&highlight=wenkie

Succes :wink:

ik heb ook een vraag over het rippen van een dvd hoe heet de beiliging die je nu krijgt op somige film (meestal zijn het gekleurde dvd zoals bij hitch) en welk programa heb je nodig om deze te omzeilen ik heb al van alles geprobeert maar ik krijg die niet gekopieert ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee

gerreth

[quote:b556c4d465="gerreth"]ik heb ook een vraag over het rippen van een dvd hoe heet de beiliging die je nu krijgt op somige film (meestal zijn het gekleurde dvd zoals bij hitch) en welk programa heb je nodig om deze te omzeilen ik heb al van alles geprobeert maar ik krijg die niet gekopieert ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee

gerreth[/quote:b556c4d465]

Deze twee al geprobeerd,
http://www.macupdate.com/info.php/id/14414
http://www.macupdate.com/info.php/id/9830

nou bedankt voor de tips het is gelukt met die sony code maar nu heb ik nog een vraagje want nu probeer ik vet hard te kopieren en die heeft weer iets anders en wat ik ook probeer het lukt niet kan iemand mij helpen met dit probleem. wat heb ik nodig voor deze beveiliging gerreth

[quote:993194bc4a="gerreth"]nou bedankt voor de tips het is gelukt met die sony code maar nu heb ik nog een vraagje want nu probeer ik vet hard te kopieren en die heeft weer iets anders en wat ik ook probeer het lukt niet kan iemand mij helpen met dit probleem. wat heb ik nodig voor deze beveiliging gerreth[/quote:993194bc4a]

Die heeft een nieuwe kopieerbeveiliging, en is nog niet door alle programma’s uit te lezen.
Heb je Mactheripper al getest?

Meer info vind je hier:

http://www.tweakers.net/meuktracker/10145

Helaas wel alleen voor Windows.

@ Ipod Jimmy: (tikkie laat...:oops: ) Gewoon de dvd mode.

met de apple disc utility kun je ook eenvoudig de meeste beveiligde dvd's copieren naar een image file. Vervolgens gebruik je dvd2one om de file eventueel kleiner te maken, en dan toast om de dvd te branden. Als je geen (lege) audio-TS file toevoegt, voegt Toast die automatisch bij tijdens het branden van de dvd

[quote:a53f666450="Xenophon"]Die heeft een nieuwe kopieerbeveiliging, en is nog niet door alle programma's uit te lezen. Heb je Mactheripper al getest? Meer info vind je hier: http://www.tweakers.net/meuktracker/10145 Helaas wel alleen voor Windows.[/quote:a53f666450]

Hallo, ik heb zowel DVD Backup als MacTheRipper geprobeerd. Bij andere films ging het feilloos, maar bij deze niet. En het verklaart al: het is gemaakt bij Sony. Ik kan alleen “VTS_03_1.VOB” niet kopieren, op welk manier dan ook. Het geeft steeds foutmelding aan. En nee, er zitten geen krassen op, want ik heb het gekocht vandaag. Heeft iemand tips?

[quote:be47521e6f="Susanne"][quote:be47521e6f="Xenophon"]Die heeft een nieuwe kopieerbeveiliging, en is nog niet door alle programma's uit te lezen. Heb je Mactheripper al getest? Meer info vind je hier: http://www.tweakers.net/meuktracker/10145 Helaas wel alleen voor Windows.[/quote:be47521e6f]

Hallo, ik heb zowel DVD Backup als MacTheRipper geprobeerd. Bij andere films ging het feilloos, maar bij deze niet. En het verklaart al: het is gemaakt bij Sony. Ik kan alleen “VTS_03_1.VOB” niet kopieren, op welk manier dan ook. Het geeft steeds foutmelding aan. En nee, er zitten geen krassen op, want ik heb het gekocht vandaag. Heeft iemand tips?[/quote:be47521e6f]

Het is vloeken in de kerk: Probeer DVD-Decrypter eens op een Windows machine. Die kopieert echt alles.

Echt geen alternatief voor de Mac? Heb hier geen pc staan...