DVD rippen gevaarlijk?

Ik heb allerlei spookverhalen gehoord over het rippen van DVD's: het zou je DVD-drive kunnen beschadigen. Ik heb een Titanium besteld en ik krijg hem hopelijk deze week binnen. Nodeloos om te zeggen dat ik mijn nieuwe liefje niet aan onnodig gevaar wil blootstellen. Ik koop mijn DVD's gewoon in de winkel, dus dat is niet zo'n probleem. Ik vlieg wel heel vaak, maar ik ben geen held, dus alle afleiding in het vliegtuig is welkom, maar de DVD-drive gebruiken is natuurlijk nooit toegestaan in het vliegtuig. Kan ik toch veilig mijn DVD's rippen en weet iemand MAKKELIJKE software hiervoor?

Nou heb ik geen DVD, en er dus ook geen ervaring mee maar dit lijkt me dus klinklare onzin. Dan zou ik ook mijn cd-speler in de vernieling kunnen helpen bij het kopieren/rippen van een ceedeetje? Tssss. Het mot niet gekker worden!

:stuck_out_tongue:

Het schijnt te maken te hebben met het intensieve gebruik en de lange tijd die je nodig hebt om een DVD te rippen...????

Het rippen van een hele DVD is inderdaad een zwaar werkje en ook nog eens langdurig, maar dan hebben wij het over een HELE DVD met alle menu's en ondertitelingen etc....

je kunt natuurlijk ook alleen de hoofdfilm rippen en de daarbij hoorende spraak / geluid… dan gaat het veel sneller en heeft de CD-drive er geen moeite mee.

dus je kunt het de computer zo moeilijk mogelijk laten maken maar over het algemeen gaat hel snel.

Onzin.. je DVD drive is gemaakt voor de snelheid die hij aankan. Of je nou een film van de schijf leest in anderhalf uur of in 10 minuten, dat maakt helemaal niet uit (laat staan of het nu 4 of 5 gig is wat je eraf haalt).

Ik heb op mijn PC al tientallen films geripped en die DVD speler doet het na 2 jaar ook gewoon nog steeds.

DVD's rippen kan inderdaad slecht zijn voor je DVD speler.. Maar dat is alleen het geval als je de complete DVD direct omzet naar bijvoorbeeld DiVX. Pogramma's zoals Forty-Two en ffmpegx hebben de mogelijkheid om DVD om te zetten zonder de DVD naar de harde schijf te kopieeren. Dit houdt in dat je DVD speler ongeveer 4 tot 15 uur die DVD aan het lezen is. Als je de DVD gewoon nar je harde schijf kopieert is er dus geen enkel probleem.

Ik heb alleen nog nooit eerder gehoord dat je niet de DVD-drive mag gebruiken in het vliegtuig (afgezien van stijgen en landen)…
Waar vlieg je mee??

Ik vlieg regelmatig met Ryanair, Aerlingus en SAS. De computer mag nooit aanstaan bij landen en opstijgen. Daartussen mag je wel gebruik maken van de computer, maar geen lasergestuurde apparatuur gebruiken. Dus geen CD en geen DVD. Ik geloof dat Airport ook een beetje uit den boze is :)

Is verzeker een wintendo-legende

Kijk even of dit wat voor je is... http://www.wormintheapple.gr/macdvd/DVDbackup.html

Zijn er nog andere degelijke programmatjes waar je dvd's mee kan rippen? rechtstreeks naar divx of vcd of zo??