DVD Ripper

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een MBPro en moet zeggen geweldig, het lukt allemaal prima.
Ik zoek alleen nog een goed programma om dvd's mee te rippen.

Kunnen jullie wat hints geven?

iGreetzz

ik gebruik mac dvdripper pro
werkt goed en best rap, laatst een duallayer geript in nog geen half uur.

Nog eventjes een toevoeging, wat is de makkelijkste manier om deze Video_ts af te spelen? onder windows ben ik gewend dat ik met de rechter muisknop gewoon afspelen kan kiezen. tot nu toe, bij mac, benader ik het bestand via het menu van vlc, kan dit sneller?

iGreetzz

Gewoon op het icoon van VLC gooien (in je programma map of in je Dock) en dan start het vanzelf. Er zijn verschillende rip programma's overigens:

Mac DVDRipper PRo
Mac The Ripper
Handbrake (veel gebruikt, bekend en vaak aangeraden programma)
(te vinden via macupdate.com)

Ik gebruik RipIt om DVD's te rippen.
Daarna Handbrake om ze om te zetten naar iTunes formaat.
Tenslotte MetaX om de filmposter en andere gegevens aan de film toe te voegen.

het ligt er een beetje aan wat je wilt doen, maar als je alleen een kopie wilt van de dvd dan kun je dat prima doen met schijfhulpprogramma.

Als je beveiligde DVD's wilt kopieren dan kun je prima uit de voeten met Ripit (thelitteappfactory - helaas niet alle programma's beschikbaar via app store)

@ Macpro: Volgens mij is het voldoende om alleen Handbrake te gebruiken. Werkt goed. Maar misschien niet bij beveiligde DVD's?

Voor het afspelen kun je de toevoeging .dvdmedia aan je map toevoegen (Ripit doet dit zelf) zodat dubbelclick ervoor zorgt dat je bestand automatisch geopent word met dvdplayer.