Is het mogelijk om in een G4 733 QS met cd-rw recorder ook nog enkel een DVD-rom bij te plaatsen. En dan bedoel op de plaats waar je normaal een ZIP-drive zou bijplaatsen? Want ik wil zo graag overstappen naar 'Tiger'!
bedankt alvast voor je reactie
Is het mogelijk om in een G4 733 QS met cd-rw recorder ook nog enkel een DVD-rom bij te plaatsen. En dan bedoel op de plaats waar je normaal een ZIP-drive zou bijplaatsen? Want ik wil zo graag overstappen naar 'Tiger'!
bedankt alvast voor je reactie
Dat vak van die ZIP drive is maar een 3,5 inch. Dat gaat dus niet passen. Gewoon een Pioneer DVD 108/109 erin voor 60 euro en je CD-brander aan iemand anders kado doen. Of Tiger op CD bestellen. 10 euro meerprijs of zo.
Naar mijn weten gaat dit niet zonder flink in de kast te zagen. Maar waarom je dit wil doen begrijp ik ook niet aangezien je voor een paar tientjes de bestaande verouderde CDR brander vervangt door een CD/DVD/Dual Layer brander.
Aanraders zijn: Pioneer 109 of de 110 (ca. €50,-), of nog beter de BenQ 1640 (ca. € 40,-) hoewel je hiervoor wel patchburn dient te installeren.
Deze branders zijn doorgaans gewoon te koop bij je PC winkel om de hoek.
Ik heb op mijn werk ook een G4 Quicksilver tower 733 MHz.
nu heeft de CD/DVD-writer/reader de geest gegeven. Nu wil ik hem dus vervangen.
Weet iemand wat voor een er in zit, of welke er in ieder geval zonder problemen in te zetten is?
alvast bedankt!
Met patchburn kun je de meeste branders zonder problemen aan het werk krijgen. Ik heb ruim een jaar geleden de dvd106 van pioneer in mijn quicksilver gezet, en dit werkt perfect. Ook de nieuwere modellen schijnen goed te werken.
Als het goed is zit er een Pioneer 105 of 106 in, maar kan ook een Sony zijn. Dat zijn de merken die Apple destijds (en ik denk nog steeds) bij de PowerMac inbouwt.
Zie bovenstaande post dus… in princiepe werkt ieder merk zo ongeveer wel met Toast, maar wil je ondersteuning in de iApps zonder gebruik van een patchburn dan kan je het beste een Pioneer nemen.
thankz. dan zal ik eens gaan nico-en. (klussen) :wink: