DVD_RTAV / VRO bestanden

Een collega van mij heeft een recente Samsung DVD recorder en het toestel laat enkel toe om een dvd te branden welke een folder DVD_RTAV met daarin een VR_MANGR.IFO en VR_MOVIE.VRO bevat. Nu wil ze zo'n dvd ook afspelen op haar iBook maar dat lukt dus niet. Ik kan de dvd ook niet afspelen op mijn mac en blijkbaar lukt het wel op Windows XP maar niet op Windows 2000. Het zou wel mogelijk zijn om te converteren maar dat is natuurlijk niet de oplossing, wie wil er 2 keer een DVD branden om die te kunnen afspelen op zijn/haar Mac?

Ik ben een leek als het over zoiets gaat maar ik ben verbaasd dat een DVD recorder niet in de mogelijkheid zou zijn om een standaard DVD te branden.
Ze heeft alles geprobeerd maar blijkbaar kan ze geen keuze maken bij het branden.
Is dit nu specifiek voor Samsung of is dit een (nieuwe) standaard?
Kan iemand wat meer info geven?

Zitten er ook ergens vob-files in een map? Die kun je wel met VLC afspelen.

[quote:a7d3964e56="Martiniman"]Zitten er ook ergens vob-files in een map? Die kun je wel met VLC afspelen.[/quote:a7d3964e56] Neen, enkel dit twee bestanden (.IFO en .VRO)

Is er één die flink groot is zodat je kunt aannemen dat daarin de film zit?

[quote:753f9b216f="Martiniman"]Is er één die flink groot is zodat je kunt aannemen dat daarin de film zit?[/quote:753f9b216f] Ja, het .VRO bestand is in dit geval 3.76GB groot. Het ander bestandje is slechts 48Kb.

[quote:0f2ab5718e="Martiniman"]Is er één die flink groot is zodat je kunt aannemen dat daarin de film zit?[/quote:0f2ab5718e] Maar blijkbaar kan ik dat ook niet kopiëren naar mijn harde schijf. Bijzonder eigenaardig.

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wo/1.RSLID?mco=BE1CED27&nplm=D2187Z%2FA Apples mpeg2 component schijnt de .vro te kunnen spelen. Demmit, waarom maakt apple toch van die klote-links naar hun producten: Hier staat ie bovenaan: http://www.google.nl/search?q=vro+mac+osx [quote:6dc86b99b0] Welke bestandstypen kan ik afspelen met de QuickTime 6 MPEG-2-afspeelcomponent? De QuickTime 6 MPEG-2-afspeelcomponent kan diverse MPEG-2-bestandstypen afspelen, waaronder .mpg-, .mpeg-, .vob-, .vro-, .m2v-, .m2a- en .m2s-bestanden.[/quote:6dc86b99b0]

Hartelijk bedankt voor de link en info! Vanaf hier kan ik wel het een en het ander beginnen onderzoeken.

Afgezien daarvan is het ook een idee om gewoon even met de zoekfunctie te kijken of er topics zijn over .vro bestanden... en jawel:

nog 7 topics… :wink:

Er lopen nog stapels topics over dit, hopelijk bega ik nu geen blunder ...

ik heb uren gezocht omtrent dat probleem met die vro files. Ik heb zo een JVC 300 DVD met HD.

Ik kwam er maar niet uit. Nu blijkt na het finaliseren op de DVD brander, dat het probleem daarmee is opgelost. Zonder finalising maakt hij blijkbaar vro files, met finalising maakt hij vob files aan.

dit gezegd zijnde hoop ik van harte dat ik met dit schrijven geen al te grote blunder maak, ik heb er in elk geval even op gezocht om dit probleem op te lossen.