DVD_RTAV / VRO bestanden

Een collega van mij heeft een recente Samsung DVD recorder en het toestel laat enkel toe om een dvd te branden welke een folder DVD_RTAV met daarin een VR_MANGR.IFO en VR_MOVIE.VRO bevat. Nu wil ze zo'n dvd ook afspelen op haar iBook maar dat lukt dus niet. Ik kan de dvd ook niet afspelen op mijn mac en blijkbaar lukt het wel op Windows XP maar niet op Windows 2000. Het zou wel mogelijk zijn om te converteren maar dat is natuurlijk niet de oplossing, wie wil er 2 keer een DVD branden om die te kunnen afspelen op zijn/haar Mac?

Ik ben een leek als het over zoiets gaat maar ik ben verbaasd dat een DVD recorder niet in de mogelijkheid zou zijn om een standaard DVD te branden.
Ze heeft alles geprobeerd maar blijkbaar kan ze geen keuze maken bij het branden.
Is dit nu specifiek voor Samsung of is dit een (nieuwe) standaard?
Kan iemand wat meer info geven?

Zitten er ook ergens vob-files in een map? Die kun je wel met VLC afspelen.

[quote:a7d3964e56="Martiniman"]Zitten er ook ergens vob-files in een map? Die kun je wel met VLC afspelen.[/quote:a7d3964e56] Neen, enkel dit twee bestanden (.IFO en .VRO)

Is er één die flink groot is zodat je kunt aannemen dat daarin de film zit?

[quote:753f9b216f="Martiniman"]Is er één die flink groot is zodat je kunt aannemen dat daarin de film zit?[/quote:753f9b216f] Ja, het .VRO bestand is in dit geval 3.76GB groot. Het ander bestandje is slechts 48Kb.

[quote:0f2ab5718e="Martiniman"]Is er één die flink groot is zodat je kunt aannemen dat daarin de film zit?[/quote:0f2ab5718e] Maar blijkbaar kan ik dat ook niet kopiëren naar mijn harde schijf. Bijzonder eigenaardig.