DVD-RW 'finaliseren'. Huh?

Heb via DVDbackup en DVD2onex (demoversie, licentie aangevraagd) een film op een DVD-RW gebrand maar mijn Sony DVD NS405 wil 'm niet afspelen. M'n Mac speelt de geripte film prima af vanuit de folder waarin DVD2onex 'm geplant heeft op mijn harde schijf. Zowel het branden van deze folder via ' Schijfcopie' of door het slepen van de folder op het icoon van de DVD-RW schijf en vervolgens branden door 'm naar de prullenbak te slepen heeft geen effect. Althans, voor mijn DVD-speler. De Mac ziet na het branden keurig de gevulde VIDEO_TS folder op de DVD-RW staan. Het wel of niet toevoegen van de AUDIO_TS folder maakt ook geen verschil. In de manual van de DVD speler staat dat een DVD-RW goed ' gefinaliseerd' moeten zijn. Wellicht zit daar het probleem. Weet iemand wat dat is en waar ik dat kan instellen/controleren bij het branden? - iMac 1 Ghz, 256 Mb, Superdrive (Sony DVD RW DW-U10A) - OS versie 10.2.3

Ik denk eerder dat het wat veel gevraagd is om een DVD-RW te gebruiken voor een DVD speler. Volgens mij accepteren niet alle DVD spelers zonder meer DVD-RW's. Probeer eens te branden op een gewone DVD-R.

Dank voor je reactie! Gewone DVD-R gaat wel. Volgens de manual van de DVD speler moet-ie ook DVD-RW kunnen spelen, zolang ze in 'videomodus' zijn gebrand, en goed gefinaliseerd zijn. Groet!

Ik ben eruit! Door te branden via Toast gaat het wel. Zowel voor DVD-R en DVD-RW.

Ik vond het al vreemd, aangezien Sony alle formaten m.u.v. RAM ondersteunt.