DVD-RW........ wel..... niet....... wel...... niet.... niet

Ik weet dat er al veel draadjes over zijn maar wie kan mij nu vertellen hoe het zit.

Ik heb een iMac 1Ghz superdrive (SonY DVD RW DW-U10A). Om wat software te back upen koop ik een doosje van 5 DVD-RW van Imation. De eerste werkt probleemloos, tweede krijg ik na de “write lead in” de mededeling dat hij unwritable is, derde doet het weer normaal, vierde en vijfde weer niet.

Waar ligt dat aan en kan ik er iets aan doen???

Misschien dat het aan de cd ligt, probeer eens een andere schijf.

:wink:

huh als je goed leest heb ik er 5 geprobeerd en er werken er slechts 2!!!

Dat is ook het rare van alles, als de ene werkt zou de ander het ook moeten doen lijkt mij!?!?

Michiel,

Ik denk dat ik weet hoe het zit, ik heb het allemaal uitgeprobeerd met mijn Imac 1.25 Mhz en Sony superdrive.

DVD-R geen probleem

DVD-RW is me nog niet gelukt, ik krijg dezelfde problemen als jij beschrijft.
(Nashua media)
Volgens de literatuur die hierover geschreven is, is het met OS 10.3 niet mogelijk DVD-RW te schrijven maar moet het wel mogelijk zijn met Toast 6

DVD+R niet onder OS 10.3 ,met Toast 6 geen probleem (wel met de Apple DVD player maar dit kun je oplossen door VLC te gebruiken)

DVD+RW niet onder OS 10.3 ,met Toast 6 geen probleem (wel met de Apple DVD player maar dit kun je oplossen door VLC te gebruiken)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Peppie

Ik heb getracht te branden met Toast 6.0. Meest vreemde en onverklaarbare vind ik dat bij volledig identieke DVD's de ene goed gaat en de ander niet werkt.

Bij werken alle DVD's. Zowel + als -. Ik heb een eMac 1Ghz, met een Pioneer a106 aan boord. Met Toast brand die alles.

Ik heb een HL-DT-ST DVD-RW GCA-4020B op m'n iMac 800 17". Volgens mij is dat een Hitachi apparaat. Volgens Syseemprofiel kan ie DVD-RW aan, maar van het doosje met 5 DVD-RW van Princo dat ik heb gekocht spuugt ie ze allemaal uit. Dus ik kan niet eens proberen om met Toast te branden. Baal hier verschrikkelijk van :evil: Is er nog iets wat ik kan uitproberen?

ik heb zelf een externe Lacie brander: uitstekend maar nogal "gevoelig" aan het merk DVD-R of RW; het is typisch voor marginaal werkende schijfjes dat de ene het wel doet-, de andere dan weer niet etc... Imation behoort bij mij tot de "marginale" merken voor DVD-R gebruik ik nog enkel TDK, Maxell en Fuji voor DVD-RW enkel Panasonic en Maxell

sorry, kleine fout geschreven: voor DVD-RW gebruik ik enkel Pioneer (de Panasonic en Maxell bij mij zijn DVD-RAM)

Ok bedankt, ga morgen Pioneer kopen, ben benieuwd of ie het doet

let's make things better use philips DVD :innocent:

Pioneer's nieuwste : Pioneer a107

veel reacties maar niemand die mij kan vertellen waarom het de ene keer goed gaat en de andere keer niet. Met volledig identieke DVD's??!?!?!!?!? Dus eigenlijk kom ik er niet veel verder mee, die DVD's waar het fout mee gaat kan ik gewoon in de kliko gooien of is er een maniet om ze te "resetten" het zijn tenslotte RW's???????????

eigenlijk heb ik het hiervoor al gezegd: voor eenzelfde merk/soort schijf is dit gedrag van de ene keer wel en de andere keer weer niet typisch voor schijven die marginaal compatibel zijn met je brander ik had een paar schijven DVD-RW van Verbatim die op mijn Lacie brander ook zo'n gedrag vertoonden; heb die aan mijn zoon gegeven en op zijn oude Pioneer A103 werken ze wel; de Pioneer DVD-RW hebben bij mij altijd goed gewerkt bij DVD-R komt dit ook veel voor als je op de doosjes ergens kunt vinden: "made in Japan" heb je een grotere kans op betrouwbaar materiaal

[quote:2ebb96b056="tony montana"]Misschien dat het aan de cd ligt, probeer eens een andere schijf.[/quote:2ebb96b056] [quote:2ebb96b056="MichielKarssen"]huh als je goed leest heb ik er 5 geprobeerd en er werken er slechts 2!!! Dat is ook het rare van alles, als de ene werkt zou de ander het ook moeten doen lijkt mij!?!?[/quote:2ebb96b056]

Ik bedoel dus: [b:2ebb96b056]een ander MERK![/b:2ebb96b056]
Er zijn toch legio andere merken dan alleen maar “Imation”?!
Probeer die “Platinum” eens, die werken bij mij prima!
:expressionless:

Vandaag TDK schijfje gekocht en hij doet het!! 8)