DVD-RW wissen?

Ik heb na het flashen van de firmware van mijn superdrive de mogelijkheid om DVD-RW's te lezen en branden. beetje een suffe vraag misschien, maar als je hem wil rewriten, moet je dan de schijf eerst wissen? Zo ja, hoe doe je dat? :?

Je kan het in toast doen, erase, en dan de quick optie kiezen. Maar dan is hij alleen beschrijfbaar in toast. Of via disk utility. Schijfje erin, dan komt hij vanzelf in de lijst en dan erase, net zoals bij een harddisk.

moet je dit doen voordat je wil rewriten (ik heb toast 5)?

Kan ik die firmware update ook op mijn 1Ghz Ti powerbook draaien ? Ben namelijk al een tijdje opzoek naar een mogelijkheid. Zoja waar kan ik die firmware vinden.

Thanks
javascript:emoticon(‘8)’)

[quote:303bf22945="Dahlia"]moet je dit doen voordat je wil rewriten (ik heb toast 5)?[/quote:303bf22945]

ja

[quote:789e627cc0="Powerrrr...."]Kan ik die firmware update ook op mijn 1Ghz Ti powerbook draaien ?('8)')[/quote:789e627cc0]

Weet niet. Weet niet wat voor drive je hebt?
Het gaat om de Matshita UJ815. Kijk even in je systeemprofieel. Het schijnt dat de UJ816 in feite een “geflashte” 815 is. Dan nog kan het de moeite zijn omdat de flash je drive ook regiovrij maakt.
Goed lezen: http://superdrive.cynikal.net/
Het mooie is dat je ook alleen de regiovrij-optie kan downloaden en ook een back-flash van de originele Apple firmware voor het geval je bang bent om je garantie kwijt te raken en een keer terug moet met je book.
Ik ben echt super blij hiermee!