DVD shrinken

Hallo allemaal, Ik weet 't, wij als Mac-gebruikers moeten helemaal niet in aanraking komen met wat maar ook te maken heeft met M..M......Microsoft (ik kon het bijna niet uit men toetsenbord krijgen) :oops: . Maar ik zoek zoiets als [b:55ac0e4253]DVDShrink maar dan voor de Mac[/b:55ac0e4253]. Ik heb gezocht op deze site en in Tips en Truuks, maar vond niet wat daar mee te maken heeft. Of ik zoek niet goed, want ik ben eigenlijk pas bezig met dit Forum aangestoken door mijn zwager Bert, misschien wel bekend bij een paar van jullie. Elke andere tip (behalve die voor M..soft) zijn welkom. Ik zelf gebruik OS 10.3.3 en op deze machine heb ik ook een DVD brander. Op dat M...soft gebakje niet en ik heb geen mogelijkheid om de data van dat gebakje waar ik de dvd wel kan shrinken te transporteren naar de Mac.

Alvast bedankt en tot vaker 8) ,
Michel

waarschijnlijk bestaat deze topic al een keer of tig maar goed... Rippen naar Harddisk met OSeX of DVDBackup (kijk op www.versiontracker.com) daarna "shrinken" met DVD2OneX (www.dvd2one.com) Ze zijn alleen niet allemaal gratis zoals DVDshrink...

Download link en user comments (kunnen soms ook wel nuttig zijn) zie: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19238 dvd2onex is volgens mij voor louter en alleen aanpassen grootte het beste. Voor copieren heb je weer een ander programma nodig (Ik gebruik DVD backup).

MacTheRipper ([url]http://www.wormintheapple.gr/macdvd/mtr.html[/url]) doet (bijna) alles in een keer; kopieƫren van DVD en Comprimeren. Je hebt nog wel Toast o.i.d. nodig om de files op DVD te branden. Edwin

Thanx, aan jullie heb ik tenminste wat :D

Tot vaker

MacTheRipper mag dan wel een aardig programma zijn (hoewel commandline based), maar kan dus [u:827a285121]NIET [/u:827a285121]comprimeren (bestand passend maken voor 1 DVD). Hooguit door bestanden weg te laten.

Ja R@mirez, maar als je alleen maar ript wat je nodig hebt hoef je ook minder te comprimeren daarna, dus blijft er meer kwaliteit over. En daarvoor is MactheRipper wel een fraai progje! Dat dan weet wel :wink: