DVD speler kopen, waar op letten ?

Ik zou me graag een dvd speler aanschaffen voor op mijn tv aan te sluiten. Waar moet ik zeker op letten als ik me dat aanschaf ?

Dank.

[quote:e3a577415c="konijn"]Ik zou me graag een dvd speler aanschaffen voor op mijn tv aan te sluiten. Waar moet ik zeker op letten als ik me dat aanschaf ?[/quote:e3a577415c]

Wat is ongeveer je budget?

Ik zou er in ieder geval op letten dat hij DVD+/-R(W)'s kan afspelen. Daarnaast wil je mischien ook nog wel DVD-A en SACD hebben om van multi-kanaals muziek te kunnen genieten. Ik zou iig ook eens wat reviews op internet lezen van diverse spelers in je beoogde prijsklasse. En ik kan je aanraden een bekend merk te nemen en geen cyberhome, en andere vage merken.

Men ma kwam er eigenlijk mee af.

De speler die ze op het oog heeft kan dit:

Speelt DVD/CD/CD-R/CD-RW/MP3/HDCD Disc & JPEG
Ondersteunt 8 verschillende talen en 32 ondertitels
Ingebouwde Dolby Digital AC-3 decoder

prijs: 58,99 euro !!
Verkrijgbaar in het kruidvat :?

Niet doen! Dat is een oud model. Daarom ligt het bij Kruitvat. Het speelt geen dvd+r af, tenzij je dat niet belangrijk vindt.

Heb zelf een sony dvd 330s en dat gaat perfect. (ook met zelfgebakken dvd’s) Alleen jpeg kan ie niet afspelen, maar daar zit ik niet mee. Kijk ook eventueel op www.kieskeurig.nl

Ik heb een tijdje terug alweer een Cyberhome DvD speler aangeschaft voor ik dacht 49,- euro. het apparaat werkt prima en speelt alles af. Dus waarom duur doen? (MP3, JPG, en de hele ratteplan). Die van het kruidvat lijkt me iets soortgelijks, verouderd? onzin.

Ok, dat kan. Ik heb kritiek gelezen op kieskeurig.nl over cyberhome.

Koop de goedkoopste Sony, Pioneer, JVC of Panasonic. Kosten rond de 100 euro en zijn perfect. Goede beeld- en geluidskwaliteit, beeld en geluid blijven synchroon en ze gaan niet zo snel kapot. Dat laatste geldt helaas wel voorl veel Philips-modellen (loopwerk).

Ik heb even op kieskeurig gekeken, en de cyberhome komt er juist erg goed af. Alle waar is naar z'n geld natuurlijk, maar ik heb niks op het apparaat aan te merken. Hij is ook makkelijk regiovrij te maken (handleiding krijg je erbij!) en de optie om jpeg af te spelen hebben veel duurdere spelers niet eens. Maar als mensen liever 300 euro aan een illusie willen uitgeven - prima natuurlijk, goed voor de economie!

Ik heb een Harman Kardon DVD 25 voor weinig <kuch>

[img:3b76c957b9]http://international.harmankardon.com/products/images/product_large/DVD25.gif[/img:3b76c957b9]

En ik wil dat zeker geen illusie noemen. Het is maar net hoeveel je er voor over hebt en wat voor eisen je stelt.

Ik heb speciaal mijn Sony dvd speler gekocht omdat deze alle formaten DVD aankan, SACD, cd-r(w) en vergeet niet MP3. En dat de dvd speler de juiste uitgangen heeft, zeker als je deze net als ik ook als cd-speler gaat gebruiken.

Mensen, ik heb laatst een Hiteker HE-940 gekocht. Tot voor kort voor mij een onbekend merk, maar na wat speurwerk zit hier een panasonic speler onder verstopt. Hij slikt alles wat je maar wil. En kan hij iets niet? Dan gooi je er ff andere firmware aaddons in, en dan doet ie dat ook voor je! Wordt standaard geleverd als regiovrij en met divx, dvd+r(w),Dvd-r(w). Weet je wat? Kijk [url=http://www.hiteker.nl/model/pr_he-940.php]HIER [/url]maar eens. Daar vind je alle specs van de makers zelf Oh ja, hij is te koop bij de Mediamarkt en is ongeveer €100. Toppertje dus, al zeg ik het zelf. 8) Edit:[quote:d9f633a822]The highly acclaimed Personal Computer Magazine “PCM” has chosen the Hiteker HE-940 DVD/DivX player as Best Buy in their March issue.[/quote:d9f633a822]

Ik heb een half jaar geleden m'n Pioneer DV-515 vervangen door een [url=http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=4708&taxonomy_id=62-84]Pioneer DV-565A[/url]. Deze DVD speler kan echt bijna alles afspelen: DVD/SVCD/VCD/CD/CD-R/CD-RW/DVD-R/DVD-RW/DVD-AUDIO/SACD/SACD MULTI.

Ik heb er toen € 303,- voor betaald bij Pick2pay, bijna €100,- minder dan bij Mediamarkt. Op dit moment kost ie daar nog maar € 222,-

[img:44cd8e62b5]http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1057157396104dv565as_detailpage.jpg[/img:44cd8e62b5]

Er is geen sprake van illussie als je een speler van 300 euro koopt. DIe zijn gewoon altijd beter! Beter beeld en beter geluid. Vooral dat laatste stelt niets voor bij die wegwerpspelers, waartoe o.a. cyberhome behoort.

En dat er een Panasonic speler onder een Hiteker huist: dat betreft alleen het loopwerk! Al het overige is bij elkaar gegraaid van fabrikanten uit China, Korea e.d. Op zich niks mis mee, maar men kiest wel heel bewust voor zo goedkoop mogelijk en kwaliteit telt niet, wel snelle en grote afzet.

Wil je een goede speler, koop dat gewoon een bekend Japans merk (HK is Amerikaans en maakt ook mooi spul, maar niet in de lagere prijsklasse). Die gaan lang mee, zijn eenvoudig te bedienen en leveren optimale kwaliteit.

Als je tevreden bent met je Cyberhome, betekent dat dikwijls dat je vrijwel niet meer eisen stelt, dan dat die dvd’s moet kunnen afspelen, maar hecht je weinig waarde aan de kwaliteit ervan. ‘Iedereen’ zegt er tevreden mee te zijn, totdat ze die hebben vergeleken met een stukje kwaliteit.

De eerder door mij genoemde merken leveren hunnen basismodellen her en der voor rond de 100 euro en dan doe je echt een verstandige koop.
Duurdere modellen hebben vaak een betere beeldprocessor, meer videomogelijkheden, meer audiomogelijkheden en een betere audioversterker. Dat lijkt me voor de topicstarter niet relevant.

[quote:58f0c07205="Richard Kruizinga"]Er is geen sprake van illusie als je een speler van 300 euro koopt. DIe zijn gewoon altijd beter! Beter beeld en beter geluid. Vooral dat laatste stelt niets voor bij die wegwerpspelers, waartoe o.a. cyberhome behoort.[/quote:58f0c07205]

Helemaal gelijk. Indien je niet veel eisen stelt aan beeld en geluidskwaliteit kun je prima uit de voeten met met een goedkoop wegwerp spelertje zoals deze bij de Kruitvat in de rekken staan. Echter er is een gezegde die luidt dat alle waar naar zijn geld is. De enige voetnoot die je hierbij kunt plaatsen is dat je een duurdere speler wel de kans moet geven om tot zijn recht te komen. Dit betekent dat je hem op een fatsoenlijke geluidsinstallatie en televisie moet aansluiten. Vooral voor de geluidskwaliteit is het belangrijk om de speler op een muzikale versterker en dito boxen aan te sluiten.

Het aantal functies die op een DVD-speler zitten kun je niet echt rekenen tot de kwaliteitsaspecten. Veelal omdat het vaak om software matige foefjes gaat. Wel is het vervelend als niet alle typen opneembare DVD’s worden afgespeeld. De met een iMac opgenomen dvd-r schijven spelen niet af in een mijn Denon dvd speler. Dat is natuurlijk erg vervelend.

In mijn keuze voor de DVD-speler heb ik het beeld- en geluidskwaliteit sterk laten meespelen. Voor mij waren deze eigenschappen belangrijke selectiecriteria. Daarbij zou ik me erg storen aan een matige muzikale of visuele eigenschappen. Het is te vergelijken met het geluid dat uit de iBook komt. Dat klinkt helemaal nergens vergeleken bij het geluid uit een goede geluidsinstallatie. Ik luister thuis dan ook weinig naar iTunes…

Beste Konijn,

ik zag pas dit item en wens erop te reageren.

Ook ik heb een Cyberhome gekocht vorige zomer als vervanger voor een kapotte cdspeler in mijn werkplaats. Had geen zin om daar in stoffige en vochtige ruimte een nieuwe cdspeler van pakweg 200 euro te kopen. Voor 70 euro had ik zo’n Cyberhome ding en dat speelt ook muziekceedees af.
Goed, voor de winter haal ik het spul binnen om zo ook eens te proeven van de dvd-wereld van de huurvideo’s. Dat liep allemaal goed, allee, als het draait en je weet van niet beter…
Maar owee, deze winter wilde ik enkele dvd’s rippen met als resultaat dat de ene wel en de andere niet wilde afspelen in de Cyberhome. Dacht dat het de dvdschijven waren tot ik enkele probleemgevallen meenam naar een vriend die over een JVC-speler beschikte. Geen enkele opgenomen dvd werd geweigerd, ook niet dvd"'s welke met idvd werden gebrand.

Bewijze dat die Cyberhomes niet veel soeps zijn…

Ondertussen staat ie weer in mijn werkplaats en heb ik mij een merkdvdspeler aangeschaft…