DVD speler vs DVD-/+RW

Stomme vraag misschien maar onlangs zag ik in een reclameblaadje dat een aantal dvd spelers DVD-RW of DVD+RW ondersteunen. Wil dit zeggen dat je alleen op zo'n dvd speler zelfgeschreven DVD's kunt afspelen ? Of kun je zelfgeschreven DVD's, zolang je ze maar afsluit (cfr CD-R(w)'s), op gelijk welke DVD speler afspelen (dus ook mijn 5 jaar oude beestje) ? 't Is maar dat ik net een G5 besteld heb en het echt wel zonde zou zijn moest ik nu niet m'n eigen dvd'tjes van mijn dochter kunnen afspelen (al heb ik dan natuurlijk wel ineens een excuus om een dvd speler te kopen die bv ook DivX'en afspeelt :wink: )...

ik heb nog een > 5 jaar oude Panasonic DVD speler - die speelt feilloos zelfgeschreven DVD-R af DVD+R heb ik hierop nooit getest maar ik heb daar twijfels over

Volgens mij is het 'probleem' DVD-R+R vooral schrijver-afhankelijk en de manier waarop ze beschreven worden. DVD+R -schrijvers -standalonewriters- voor naast je TV zoals vroger de videorecorder maken onderscheid in de manier van schrijven, DVD+R heeft een specifiek stuk software al op de schijven zitten. De meeste players zullen ze na schrijven als DVD-film herkennen en zien ze niet of het +R of -R is/was.

ok bedankt (al zit ik nu wel weeral zonder reden voor die nieuwe dvd speler :wink: )

Ik heb een aantal jaren oude philips DVD speler en die heeft moeite met door mij gebrande DVD-R. Deze zlefde DVD-R schijven kan ik dan wel weer moeiteloos afspelen op bijv. Sony of andere merken, wat wel vervelend is want dan moet ik naar iemand anders om mijn eigen DVD op TV te zien. Misschien ligt het in mijn geval aan de Philips.

als je een reden zoekt om een nieuwe te kopen,: - die oude machines zijn véél groter (en mischien ook lelijker) -die oude machine kan mischien geen CD muziek spelen of zeker geen MP3 -kan waarschijnlijk ook geen JPEG fotos afspelen -gebruikt teveel stroom

enz enz…
ik heb de mijn oude Panasonic aan mijn zuster gegeven - dat was dan de goede daad van de week, en toen had ik er een nieuwe nodig …

yes/shit - ik zit hier dus ook met een ouwe Philips DVD speler :o En kon ik 'm maar aan m'n zus/broer/ouders/... geven - die hebben er allemaal al eentje (ik heb ze 4 jaar geleden allemaal aangespoord eentje te kopen ...) De enigen in m'n omgeving die er nog geentje hebben zijn m'n schoonouders - maar die hebben al moeite met hun microgolfoven, laat staan een dvd speler. :D

tja, dat is inderdaad een probleem - ik ga er vanuit dat je dochter nog te jong om ze een mooie (oude) Philips DVD speler te geven...

8 maanden - ze zou 'm hoogstens in haar mond proberen te steken :lol: