dvd-speler weigert plotseling de DVD-Rom

Mijn cd/dvd speler, Toshiba DVD-Rom SD-R312, van mijn iMac G4(halve bol) weigert plotseling de officiële DVD-Rom (installatie-dvd) van "Route 66 Nederland" te lezen. Ondanks het feit dat ik deze installatie 2 jaar geleden wèl kon uitvoeren met deze CD/DVD- speler. Die mogelijkheid staat ook aangegeven bij de kenmerken van de DVD/CD-speler. Verder leest deze alles wat staat aangegeven. Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is en wat ik er aan kan doen? Alvast mijn dank.

Aanvulling: Zou het zin hebben om de dvd/cd speler met een zgn schoonmaak-cd te reinigen?Heeft iemand ervaring daarmee?

Tsja mijn imac flatpanel superdrive heeft ook dat soort kuren, weigert b.v. om dvd's te lezen die hij zelf beschreven heeft en die in andere computers prima werken. Het lijkt er op dat hoe langer geleden die dvd beschreven is hoe moeilijker het wordt om die dvd te lezen. Een probleem dat de commodore 64 gebruiker nog kent van de taperecorder die je van tijd tot tijd moest afstellen , maar dat je niet van een 'superdrive' verwacht. CD's zijn geen probleem, maar ja daar wordt dan ook foutcorrectie toegepast, bij dvd's kennelijk niet. Ik heb de hoop al opgegeven en koop binnenkort maar een externe double-layer dvd drive.