DVD Studio Pro 2 en subtitles

Toch maar weer even proberen of iemand een oplossing heeft:

Ik heb een .MOV film geïmporteerd in DVD Studio Pro-2. Alles prima en ok.
Daarna wil ik een subtitle file toevoegen (.txt of .srt)
Dan krijg ik constant de melding dat de timecode noet correspondeert met de film of de film niet met de subtilte.
Alles op nul gezet, alles geprobeerd, zelfs de handleiding uitgespit. Geen resultaat
(of ik begrijp het niet)
Heeft iemand hier ook ervaring mee of een oplossing?

Hmmm.. Ik dacht begrepen te hebben dat DVDSP2 alleen STL subtitles accepteert, daarom ben ik ook bezig naar veler verzoek om dit formaat te kunnen opslaan vanuit [url=http://www.subsyncx.tk]SubSyncX[/url]. Mocht de subtitles file die je hebt niet sync lopen met het film bestand dan kun je dat wel al corrigeren met het bovengenoemde programma...

Kan iemand mij wat duidelijkheid verschaffen over welke formaten DVDSP2 nou wel en niet ondersteund???

El_Oy.

DVDSP 2 verwerkt subtitle file als txt en srt. txt files krijg je met TitleLab (Versiontracker) Hier kun je de files bewaren voor Quicktime en DVD Studio Pro (beiden txt files)

Maar ik krijg steeds het bericht na import als ik de files in het trackvenster wil importeren (CTRL-klik in de subtitle track) dat de timeline niet overeen komt. Enig idee wanneer wel?

Je moet inderdaad je ondertitels omzetten naar .stl, dit kan op dit moment alleen nog maar onder windows :cry:, of je kan dit gewoon in word doen. Je hebt hier voor een script nodig als aanhef, en de ondertitels moeten op een bepaalde manier op gebouwd zijn voorbeeld: .srt

1
00:00:02,002 → 00:00:05,797
Trebalo mi je samo nekoliko

moet worden .stl
00:00:02,002, 00:00:05,797, Trebalo mi je samo nekoliko

Dit kun je doen in word, door zogenaamde wildcards te gebruiken, zoek even met de help functie.

DVDSP ondersteunt voor zover ik weet de volgende ondertitels:

.son, .stl, .txt, en .scr