DVD Studio Pro-> probleem met geluid bij Slideshow

Hey, heb ff een vraagje over DSP. Project gemaakt en gebrandt. Alles is goed als ik het op iBook afspeel met DVD Player... Ook de slideshow. Maar speel ik het af op een dvd speler bij een vriendin... is geluid waardeloos! Ik bedoel, nummertje moet bij hele slideshow herhalen tot het afgelopen is, zeg maar. Maar oke, op de tv stopt dat liedje steeds bij elke foto op de slideshow, dus bij elke foto hoor je wat en dan slaat het weer stil en dan gaat ie weer verder bij de volgende foto.

Dat is niet genieten van de slideshow. Zonde. Ik weet dus niet of het aan haar LG dvd-speler ligt of aan het project zelf.

Heeft iemand dat ook eens gehad? En wat is daar aan te doen?

[quote:7368cf2f41="Susanne"]Hey, heb ff een vraagje over DSP. Project gemaakt en gebrandt. Alles is goed als ik het op iBook afspeel met DVD Player... Ook de slideshow. Maar speel ik het af op een dvd speler bij een vriendin... is geluid waardeloos! Ik bedoel, nummertje moet bij hele slideshow herhalen tot het afgelopen is, zeg maar. Maar oke, op de tv stopt dat liedje steeds bij elke foto op de slideshow, dus bij elke foto hoor je wat en dan slaat het weer stil en dan gaat ie weer verder bij de volgende foto.

Dat is niet genieten van de slideshow. Zonde. Ik weet dus niet of het aan haar LG dvd-speler ligt of aan het project zelf.

Heeft iemand dat ook eens gehad? En wat is daar aan te doen?[/quote:7368cf2f41]

dvd speler van PHILIPS zeker… :sealed:

Nee LG

Dat heeft te maken met het feit dat niet alle DVD spelers even goed met Stills overweg kunnen.

Ik had laats een slideshow gemaakt, met foto’s die 5 seconden still stonden, maar op een DVD speler van een vriendin van me (geen idee meer welk merk) vlogen ze voorbij, terwijl ze op de pioneer hier netjes 5 seconden blijven staan.

Met andere woorden: goed irritant! :mrgreen:

Dus ik kan niets aan doen? :-(

[quote:36fed8532c="Susanne"]Dus ik kan niets aan doen? :-([/quote:36fed8532c]

maak er een filmpje van met geluid.

In iMovie of via makkelijke weg in DSP?

[quote:d97666da05="Susanne"]In iMovie of via makkelijke weg in DSP?[/quote:d97666da05]

Uhm goede vraag… denk eerlijk gezegt in DSP want anders heb je weer een kwaliteits vermindering… alleen heb het zelf nooit in DVDsp gemaakt. Succes

Ik ken je probleem niet maar hier wel twee tips die je misschien kunnen helpen.

1 In DVD Studio pro zodra je slideshow klaar is dan covert to track. Volgens mij wordt je slideshow dan ook anders gerenderd. Er zit ergen een knopje convert to track en klaar is kees.

2 In je encoding settings bij preferences: let op dat je bitrate niet hoger dan 8 staat, als je two pass VBR als setting gebruikt kies dan ongeveer 4 als laagste setting en tot 8 Mbps als hoogste en motion estimation op best. Het klinkt mij alsof de dvd speler de data rate van de slide’s niet aan kan kan, er zijn veel spelers die gaan hinkelen als de bit rate een langer tijd hoger dan 8Mbps is

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Groetjes,
Ronald