DVD Studio Pro slaagt vast bij Burnen op een externe LaCie

Hello,

Ik heb een externe Lacie DVD-RW (Pioneer DVR106-D) die vast slaagt bij het Burnen of het Format-en van DVD projecten. Iemand een idee wat er mis kan gegaan zijn? Of hoe je een video_ts en audio_ts map op een DVD kan zetten zonder dat er problemen opduiken? Want via Toast een DVD branden geeft het probleem dat hem op Mac niet direct in het menu terecht kan. Op pc en op DVD spelers werkt het perfect, maar op mac niet. En daar kan ik niet mee leven als hij als master dient voor 500 copies.

'Vast slaagt"???

Je weet dus niet zeker of 'ie slaagt?

Of bedoel je dat 'ie ‘vast slaat’?

–Want via Toast een DVD branden geeft het probleem dat hem op Mac niet direct in het menu terecht kan–

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik doe niet anders en ik kan gewoon direct in de DVD-menu’s hoor!

Wim: geef eerst eens wat gegevens over de DVD SP versie, Toast versie, MacOS en verdere hardware. Op zich branden zo'n beetje alle DVD SP gebruikers met Toast. Daar ligt het dus niet aan. Maar even los van dit alles: Met een Pioneer 106 KUN JE HELEMAAL GEEN MASTERS MAKEN! Deze drive werkt alleen met General Use Media. En NIET met Authoring Media. DVD fabriekjes accepteren alleen Authoring disks en DLT tapes. Wanneer je een DVD-9 maakt, ontkom je zelfs niet aan DLT want dan MOET je voor elke laag een aparte DLT tape inleveren. SLC

Ik gebruik OS 10.2.6 op een Powerbook G4 667 768 Ram. Video op Lacie 250MB. DVD Studio Pro 2. Lacie external DVD Writer (Pioneer DVD-RW DVR106D). Toast versie 5.2.1.

Ik heb bij het aanvragen van de offerte gezegd dat de master op DVD-R komt en gemaakt met DVD studio Pro en ze hebben niks gezegd van DLT tapes of zelfs de montage op tape mee te brengen.

I.v.m. het vast slagen (crashen) van DVD SP:
[img:deb4c48d53]http://users.pandora.be/janvanroy/Afbeelding%204.jpg[/img:deb4c48d53]

Dat jouw DVD perserij niets over DLT tape heeft gezegd, is jammer. Want aanleveren op DVD-R kan bij een aantal, maar dat heeft wel tot gevolg: Dat je geen copy protection hebt. Je geen Regio codes hebt. Je problemen kunt krijgen bij het afspelen op oudere DVD spelers.

Dan het branden via Toast.
DVD SP 2: File - Advanced Burn - Build
Start Toast 5.2.1 - Other - DVD
New DVD, geef eventueel naam
Sleep de AUDIO-TS en VIDEO-TS map naar Toast en brand
Het kan voorkomen dat er wat problemen zijn i.v.m. DVD SP 2 en branden via Toast. Kijk dan in de VIDEO-TS map en haal de bestanden <naam dvd>.layout en VOB.DATA.LAY er uit en brand opnieuw. Deze bestanden komen niet voor als een img maakt uit DVD SP 2. Kijk maar eens op p.490 van de manual.

Met het bovenstaande MOET HET LUKKEN OM EEN GOEDE DVD TE BRANDEN IN TOAST. Mij lukt het i.i.g. wel.

Succes!
SLC

Ik heb blijkbaar 5.2 en niet 5.2.1 en dus geen optie DVD bij Other. Enkel mount disc is de optie.

Nog een ander vraagje. Ik ben camerman/technieker bij een multicamera bedrijf maar door de extra vraag naar montage en DVD authoring moeten we ook uitbreiden. Welke investeringen zijn er nodig om pro DVD's te maken die we dan kunnen laten dupliceren?

Greetz,

Wim

Die Toast zat zeker bij de brander? Dan krijg je meestal de light versie. Koop gewoon de volledige Toast Titanium. Versie 5 is prima. Versie 6 heeft nog wat bugs.

Over je vraag naar investeringen moet ik helaas wat oppervlakkig blijven. Ik heb zelf namelijk o.a. een bedrijf daarin. Ligt wat gevoelig, snap je?

Reken erop dat je totaal aan hardware (2 computers, MPEG kaart, DLT etc) zo’n 15000-20000 euro kwijt bent. En aan software nog eens minimaal 3000 euro.

Don't worry, we zitten in België :-)

Toch wel in het zuiden he? :wink:

Mechelen, tussen Brussel en Antwerpen :-) Maar enkel qua Multicamera steken we de grens over. DVD's en montage zijn vooral regionaal of landelijk :-)

OK, ik zal je een idee geven van wat goed spul is. Maar ik moet eerst weten of het een gemengde Mac/PC omgeving of een Mac only omgeving is. Want dat maakt nogal een verschil. Is er kennis van PC's of alleen Mac? En in welk segment van de markt wil je gaan werken. SLC

DVD Studio pro 2 / Final cut pro 4 / En een G5

Alfa***???