dvd tray = levensgevaarlijk

Ik heb een pioneer a05 in een powermac g4 dual 500 gebouwd. Nu gaat nadat je op eject drukt zoals je verwacht het laatje open, maar vaak ook direct weer dicht. Ik heb al een aantal vingers en cd's klem gehad in dat pokke ding... Het idiote is dat het niet altijd direct gebeurd, de interval lijkt willekeurig.

Verder werkt de drive perfect, wordt ook herkend door bijv iDVD.

Wie helpt mijn arme vingers?

Ligt het niet gewoon aan een kapot of vies eject knopje?

mmm... dan zou ie kapot moeten zijn...

ik heb dat ook eens gehad met mijn vorige mac, geen idee waar het aan lag, na een tijdje was het ook weer weg. Software-update?

Volgens mij ben je gewoon ongeduldig!

Ale je mac bezig is en je drukt op Eject, gaat het laatje soms veel later open. Als je op dat moment denkt ‘laat ik nog maar eens drukken’, dan wordt die functie ook geregistreerd en dan gaat het laatje een keer open en dus ook weer dicht. Dergelijk ongeduld is ook mij niet vreemd.

Als het hier niet aan ligt, dan… tja, het kan ook aan je mac liggen.

mmm... toch niet... ik druk echt maar 1x op eject (op het toetsenbord) en net als je het cd-eetje halverwege de tray hebt liggen gaat ie dicht.

Misschien schrikt-ie van dat rare ding op je oog :D

Ik heb precies dezelfde brander ingebouwd en bij mij werkt het zonder problemen. Ik heb wel eens een toetsenbord gehad die automatisch een hele rij e’s typte als ik maar 1x drukte. Probeer als je hebt eens een ander toetsenbord.

Ik heb dat soort dingen ook wel eens gehad. Dat kwam omdat de CD tray gewoon veel te gevoelig was voor tegendruk en gelijk weer dicht ging. Gaat ie ook dicht zonder dat je er iets mee doet?

[quote:ea4086e277="jaapjan"]Ik heb dat soort dingen ook wel eens gehad. Dat kwam omdat de CD tray gewoon veel te gevoelig was voor tegendruk en gelijk weer dicht ging. Gaat ie ook dicht zonder dat je er iets mee doet?[/quote:ea4086e277]

ja, dat doet ie… en nu?

Je bedoelt: Ja, hij gaat ook dicht als je niets doet?

Dan is het dus niet een geval van overgevoelig want de motor heeft dan geen weerstand als je niets doet.