Dvd wil niet mounten, mac weet niet van opgeven.

Het is met behulp van het "onvolprezen" iDvd 4 (gggggggrrrrrrrrrrrrr) gelukt om een dvd te branden die het in mijn dvd-speler wel doet maar niet in mijn mac.

Ik heb dit ook wel eens met een cd’tje. Probleem is dan dat mijn mac koppig blijft proberen het ding te mounten. Ik zou het mooi vinden als er een mogelijkheid was deze pogingen te cancelen (eject wil dan niet) zonder opnieuw te moeten opstarten met de muisknop in gedrukt.
Iemand?

iMac flatpanel

Finder herstarten. Werkt negen van de tien keer!

Dat doe ik nou nooit. Goed idee!

[quote:f58c69f38d="patjo"]Finder herstarten. Werkt negen van de tien keer![/quote:f58c69f38d] Ja okee, maar hoe vaak zou je dit kunnen doen voordat je systeem de geest geeft? Ik heb precies hetzelfde probleem en volgens mij is dit ontstaan na de laatste update (10.3.3) Ik ben op dit moment bezig met een back-up en ga vanavond of zo een clean install doen in de hoop dat dat verbetering geeft. Permissies herstellen baat op dit moment niet (ik heb er de laatste tijd een abonnement op )want die repareert steeds iets wat te maken heeft met "cd9660" of zoiets. Als deze CI werkt zal ik in dit topic daar zeker melding van maken!

Ik moet zeggen dat ik de manier waarop Apple (of OS X) met CD's omgaat sowieso altijd waardeloos heb gevonden. Naast het feit dat 'ie inderdaad tot in den treure blijft proberen onleesbare CD's te lezen reageert OS X ook niet altijd (zeer regelmatig niet zelfs) in één keer op de Eject op mijn iBook. Soms is het zelfs zo erg dat ik al gewoon een prikker klaar heb liggen en het niet eens meer probeer op de "officiële" manier, maar gewoon direct de CD-lade op de grove manier open maak.

Ik heb geen flauw idee waarom dit allemaal zo kut moet gaan onder UNIX, maar ja, het is nog altijd beter dat de regelmatige blauwe schermen die ik voorheen op mijn Wintendo had als ik een CD er iets te hardhandig uit haalde. :stuck_out_tongue:

[quote:86e0222d66="iRuben"]Ik moet zeggen dat ik de manier waarop Apple (of OS X) met CD's omgaat sowieso altijd waardeloos heb gevonden. Naast het feit dat 'ie inderdaad tot in den treure blijft proberen onleesbare CD's te lezen reageert OS X ook niet altijd (zeer regelmatig niet zelfs) in één keer op de Eject op mijn iBook. Soms is het zelfs zo erg dat ik al gewoon een prikker klaar heb liggen en het niet eens meer probeer op de "officiële" manier, maar gewoon direct de CD-lade op de grove manier open maak.

Ik heb geen flauw idee waarom dit allemaal zo kut moet gaan onder UNIX, maar ja, het is nog altijd beter dat de regelmatige blauwe schermen die ik voorheen op mijn Wintendo had als ik een CD er iets te hardhandig uit haalde. :P[/quote:86e0222d66]

moment… cd9660 is de ISO standard… en blauwe schermen ? haal er geen ouwe koeien bij gekkie… ( win is as steady as the user makes it… ) let wel dat je de mac uitdoet als je met een paperclip gaat knoeien… en wie weet kan je de cd lees kop reinigen ? met een cleaning cd

:apple: :innocent:

[quote:b178f2c1cf="japser909"]...let wel dat je de mac uitdoet als je met een paperclip gaat knoeien...[/quote:b178f2c1cf]

Waarom? Volgens mij is dat gaatje in mijn DVD-speler/CD-writer van de iBook juist bedoelt om hardnekkige CD’s eruit te kunnen wippen. Toch?

[quote:b178f2c1cf=“japser909”]en wie weet kan je de cd lees kop reinigen ? met een cleaning cd[/quote:b178f2c1cf]

Niet nodig. Mijn kopje is hartstikke schoon. :stuck_out_tongue: Maar ik heb wel eens CD’s waar niet al te voorzichtig mee is omgesprongen (van mij dus). Dan probeer ik deze TOCH in te lezen onder OS X, maar als dat dan niet wil lukken mag 'ie het wat mij betreft na een half minuutje wel opgeven eigenlijk, i.p.v. meteen tot in eternity mijn CD-drive bezig te houden en 100% processortijd op te slokken.

[quote:8bc1e93bef="iRuben"] ...............maar als dat dan niet wil lukken mag 'ie het wat mij betreft na een half minuutje wel opgeven eigenlijk, i.p.v. meteen tot in eternity mijn CD-drive bezig te houden en 100% processortijd op te slokken.[/quote:8bc1e93bef]

Zo is dat
Toch nog even gedaan;
Je systeem ligt nog net niet helemaal plat, maar het duurt een eeuwigheid om via force quit (dvd-speler ook) bij relaunch Finder te komen. Het werkte wel, maar knullig blijft het.

@Ema(r)c lijkt me geen kwestie die je verhelpt met opnieuw installeren, maar laat ons weten…

P S

We are using special permissions for the file or directory ./System/Library/Filesystems/cd9660.fs/cd9660.util. New permissions are 33261

[quote:057cbac4dd="AndreSalters"]

@Ema(r)c lijkt me geen kwestie die je verhelpt met opnieuw installeren, maar laat ons weten…[/quote:057cbac4dd]
Is idd niet opgelost na opnieuw installeren maar ik ben er wel achter wat het bij mij was; goedkope cd’s. Ik ben gisteren aan het back-uppen geslagen en heb dat deels op goedkope en deels op merkcd’s gedaan. De rest kan je raden. Die CI die ik gedaan heb is trouwens wel gunstig geweest voor de overige probleempjes die ik had.

[quote:73c35f5c74="AndreSalters"]P S

We are using special permissions for the file or directory ./System/Library/Filesystems/cd9660.fs/cd9660.util. New permissions are 33261

Deze melding is sinds mijn probleem met een foute dvd standaard elke keer aawezig dat ik permissies repareer.
Het kan ook zijn dat deze melding er is als gevolg van de laatste Panther update.
Wie weet dat?

Iets anders is dat ik de laatste tijd 1 goed - op 2 misbaksels bak.
Tot voorkort kon ik zeggen, dat ik in 2 jaar tijd nooit een DVD misser had gebrand.
De eerste misser was van het merk That’s Write!. Toen ging het weer tijdje (9x) goed, tot de hier gemelde
problemen.
Ik geef natuurlijk het liefste die goedkope rotdingen de schuld (pakje van 10, 7 fout), maar zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?[/quote:73c35f5c74]

(Sorry, was even aan het bewerken in plaats van citeren etc)

[quote:e15a985f91="AndreSalters"][quote:e15a985f91="AndreSalters"]P S

Deze melding is sinds mijn probleem met een foute dvd standaard elke keer aawezig dat ik permissies repareer.
Het kan ook zijn dat deze melding er is als gevolg van de laatste Panther update.
Wie weet dat?

Iets anders is dat ik de laatste tijd 1 goed - op 2 misbaksels bak.
Tot voorkort kon ik zeggen, dat ik in 2 jaar tijd nooit een DVD misser had gebrand.
De eerste misser was van het merk That’s Write!. Toen ging het weer tijdje (9x) goed, tot de hier gemelde
problemen.
Ik geef natuurlijk het liefste die goedkope rotdingen de schuld (pakje van 10, 7 fout), maar zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?[/quote:e15a985f91]

(Sorry, was even aan het bewerken in plaats van citeren etc)[/quote:e15a985f91]

Klinkt misschien vreemd, maar ik krijg deze melding ook telkens. :frowning:

En jij had Panther opnieuw geinstalleerd. Vreemde zaak.

[quote:4d904cbf1e="AndreSalters"]En jij had Panther opnieuw geinstalleerd. Vreemde zaak.[/quote:4d904cbf1e] is het ook, ik zit toch aan een klein bugje te denken

Ik denk toch geintroduceerd met 10.3.3 dat bugje

In Panther kon in tegenstelling tot Jaguar (altijd een paar koppig terugkerende dingetjes) tot voor kort Permissies repareren zonder een enkele reparatie.
Ben benieuwd of hier iemand kijk op heeft.
Als dit hier niets oplevert, misschien een nieuw draadje.