DVD

ik heb drie vragen:

1e luid: ik heb quicktime bestanden die ik op een dvd wil branden met iDVD maar dat kan niet hoe moet dat?

2e: Kan ik bestanden van een DVD halen en die vervolgens branden op DVD. Zo ja welk programma of iets.

3e: Welke soort dvd heeft apple nodig om te kunnen branden (welke gebruiken jullie?)

Alvast bedankt

Jim

Deze zijn allemaal al wel eens behandeld. Jimmy Eventjes zoeken op het forum anders krijgen we allemaal dubbel informatie.

waar dan? kun je me een link geven?

http://forum.macosx.nl/search.php

Suc6

Alles is inderdaad al behandeld. Maar ja, niet iedereen is even handig met zoeken.

1: QuickTime bestanden importeren in iMovie, hier vandaan naar iDVD gaan (druk op knop iDVD)

2: DVD naar harddisk kopiëren: DVD Backup, DVD comprimeren: DVD2One, DVD branden: Toast

3: DVD-r werkt altijd. Afhankelijk van je drive werkt DVD+r en DVD-/+RW ook.

2e: Eenvoudig (maar prijzig) is www.fastdvdcopy.com

[quote:17d79a0e8d="KarelWillem"]Alles is inderdaad al behandeld. Maar ja, niet iedereen is even handig met zoeken.

1: QuickTime bestanden importeren in iMovie, hier vandaan naar iDVD gaan (druk op knop iDVD)

2: DVD naar harddisk kopiëren: DVD Backup, DVD comprimeren: DVD2One, DVD branden: Toast

3: DVD-r werkt altijd. Afhankelijk van je drive werkt DVD+r en DVD-/+RW ook.[/quote:17d79a0e8d]

welke modus of iets wat er op lijkt moet ik voor het branden van de dvd gebruiken zodat ik hem wel kan afspelen op de dvd-speler???

bedoel je de keuze tussen dvd-r en dvd+r en bedoel je of je hem dan op de huis-tuin-en-keuken dvd-speler kunt afspelen?

de meeste moderne spelers ondersteunen beide formaten.

is dit een goed antwoord op je vraag?

zelf gebruik ik altijd dvd-r en 4x branden, gaat het beste op alle dvd spelers, van duur tot goedkoop.

dvd-R gebruik ik ook maarja ik zie het verschil eigenlijk niet tussen

Dvd-R en Dvd-RW

maar dat zal wel aan mij liggen hahaha :lol: