DVD2one: 2 films op schijf?

Ik heb net DVD2one aangeschaft en wil kijken of het lukt om 2 dvd's samen te brengen tot 1 schijfje. Ik heb 2 Video_TS mappen op mijn HD. Het duizelt mij wat als ik kijk naar de Help instructies. Kan iemand het me simpeler uitleggen? :D

DVD2one is daar volgens mij niet de juiste utility voor...

[quote:36704a2cc8]
[b:36704a2cc8]Product Description:[/b:36704a2cc8]
With this tool you can make movie-only and full disk copies for personal use on a single DVD-Recordable.[/quote:36704a2cc8]

Als je op de een of andere manier een dvd naar je hd hebt gecopieerd, die zeg eens 7 gb groot is, dan kan DVD2one daar 4 van maken zodat het op het soort blanco dvd past die we gebruiken in onze appletjes

Een koop dvd kan meer als 4,4 Gb bevatten, dat past dus niet op een beschrijfbare dvd. DVD2One kan de bestanden zo comprimeren zodat de VIDEO_TS map precies 4,4 Gb wordt.

Als je 2 Video_TS mappen hebt en je wilt dat op 1 dvd zetten moet je volgens mij dat met Toast of iets dergelijks doen. Je kunt natuurlijk wel dvd2one wel gebruiken om te comprimeren maar je houdt dan wel 2 menu’s over van de orginele dvd’s

Misschien kun je een DVD image maken op je harddisk met daarin je twee films. Zeg dat dat resulteerd in een DVD van 11 GB. Met dvd2one zou je dan waarschijnlijk daar een image van kunnen maken die past op een 4.7 GB schijfje. Ik weet niet of dit werkt maar het proberen waard als je het echt wil. Ik denk echter wel dat de kwaliteit behoorlijk achteruit gaat met zo'n compressie rate.

Succes, Andre

aan dat commentaar heb je totnutoe niet zoveel, ik werkt regelmatig met dvd2one en sinds versie 1.3 kan je inderdaad meerdere video_ts mappen samenvoegen op 1 schijfje, ik zelf heb het nog niet uitgeprobeerd, maar zodra ik daar aan toe kom, laat ik het je weten. (sorry, aan mijn commentaar heb je dus ook niet zoveel... :? )

en om je nog meer 'niet' te helpen: ik krijg die DVD2one niet eens aan de praat: o.a. niet draaiende te krijgen op mijn TiBook 1Ghz met 1GB aan ram en X 10.3.2... en nix: gaat niet aan - zit er iets dwars? Ik kom nl. ook niet uit die 'help' en heb nog nix op net of forum kunnen vinden hierover... :?

[quote:c2b6326a3a="soulutions"]nix: gaat niet aan - zit er iets dwars? :?[/quote:c2b6326a3a]

euhm, niet de juiste serialcode?!? :o

[quote:3d77f323a9="reneo"][quote:3d77f323a9="soulutions"]nix: gaat niet aan - zit er iets dwars? :?[/quote:3d77f323a9]

euhm, niet de juiste serialcode?!? :o[/quote:3d77f323a9]

ehm: geen serial… is demo versie die het niet eens doet…

[quote:2fcf925000="soulutions"]ehm: geen serial... is [url=http://www.dvd2one.com/trial.php] demo versie [/url] die het niet eens doet...[/quote:2fcf925000]

ohw das raar, maar ik heb dat ook constant met demo versies, melodyne bijvoorbeeld, daar heb ik ook nog nooit de demo van opkunnen starten!

[quote:3e7a363be1="Dahlia"]Ik heb net DVD2one aangeschaft en wil kijken of het lukt om 2 dvd's samen te brengen tot 1 schijfje. Ik heb 2 Video_TS mappen op mijn HD. Het duizelt mij wat als ik kijk naar de Help instructies. Kan iemand het me simpeler uitleggen? :D[/quote:3e7a363be1]

Toch vermoed ik hier een begrijpelijk misverstand bij Dahlia.

Mijn advies: fijn twee dvd’s branden.
En Dvd2one per dvd, alleen gebruiken voor het terugbrengen van de bestands grootte, als dat nodig is.

kun je een in dvd2one gecomprimeerde en in toast gebrande dvd wel afspeen op een gewone dvd-speler? en als wat brand je een gecomprimeerde dvd in toast?

[quote:e37ab3f1d3="Mek"]Een koop dvd kan meer als 4,4 Gb bevatten, dat past dus niet op een beschrijfbare dvd. DVD2One kan de bestanden zo comprimeren zodat de VIDEO_TS map precies 4,4 Gb wordt.[/quote:e37ab3f1d3]

[quote:e37ab3f1d3=“yoshi”]kun je een in dvd2one gecomprimeerde en in toast gebrande dvd wel afspeen op een gewone dvd-speler? en als wat brand je een gecomprimeerde dvd in toast?[/quote:e37ab3f1d3]

Ten eerste comprimeerd DVD2One niks, je kunt er wel bijvoorbeeld extra taalbestanden uithalen, (o.k. dat is ook een vorm van comprimeren):lol: en als je hem dan op 4.7G hebt kun je hem branden met toast op DVDR en afspelen op je “gewone” dvdspeler, of je + of - moet gebruiken hangt van de desbetreffende “gewone” dvdspeler af.

Ik heb het inmiddels geprobeert en het lukt. Je kan in DVD2one twee films (VIDEO_TS mappen) in de "join mode" samenvoegen. Ik heb het gebrand en het past en het speelt goed af in m'n stand-alone. Fantastisch! :P :P :P :P :P Geen noemenswaardig kwaliteitsverlies trouwens, voor zover ik dat kan beoordelen. Uiteraard heb je geen menutje ofzo, dus als je wilt navigeren moet je door de afzonderlijke scenes zappen.

[quote:29a36c1c44="bruno"]Ten eerste comprimeerd DVD2One niks, je kunt er wel bijvoorbeeld extra taalbestanden uithalen, (o.k. dat is ook een vorm van comprimeren):lol: en als je hem dan op 4.7G hebt kun je hem branden met toast op DVDR en afspelen op je "gewone" dvdspeler, of je + of - moet gebruiken hangt van de desbetreffende "gewone" dvdspeler af.[/quote:29a36c1c44]

na een ‘ten eerste’ volgt altijd een ‘ten tweede’
maar DVD2One Comprimeerd wel degelijk! eem gewone gekochte dvd bestaat uit 2 lagen dus daardoor ook meer dan 4,x gb, zelfs tot 8,5 gb! dat past nooit op een eigen gebrande dvd, dus dan moet je wel comprimeren, je kan ook niet voor nix een target opgeven voor het aantal mb’s waar je ruimte voor hebt…!

[quote:c0bf3550ad="reneo"][quote:c0bf3550ad="bruno"]Ten eerste comprimeerd DVD2One niks, je kunt er wel bijvoorbeeld extra taalbestanden uithalen, (o.k. dat is ook een vorm van comprimeren):lol: en als je hem dan op 4.7G hebt kun je hem branden met toast op DVDR en afspelen op je "gewone" dvdspeler, of je + of - moet gebruiken hangt van de desbetreffende "gewone" dvdspeler af.[/quote:c0bf3550ad]

na een ‘ten eerste’ volgt altijd een ‘ten tweede’
maar DVD2One Comprimeerd wel degelijk! eem gewone gekochte dvd bestaat uit 2 lagen dus daardoor ook meer dan 4,x gb, zelfs tot 8,5 gb! dat past nooit op een eigen gebrande dvd, dus dan moet je wel comprimeren, je kan ook niet voor nix een target opgeven voor het aantal mb’s waar je ruimte voor hebt…![/quote:c0bf3550ad]

ten tweede:
ok! weet je ook hoe en wat hij comprimeerd?

[quote:b70f1d65e0="bruno"]ten tweede: ok! weet je ook hoe en wat hij comprimeerd?[/quote:b70f1d65e0]

ik heb geen idee Bruno, maar het lijkt mij logisch dattie comprimeerd… hoe krijg je anders een file van 8,5gb naar een 4,3gb?!?

Volgens mij comprimeert DVD2One door de bitrate te verlagen. En daarnaast kun je extra's weglaten. Als de film zelf niet al te groot is, dan hoeft de bitrate weinig verlaagd te worden (als je ook de extra's weglaat), maar als de film echt lang is (pakweg 7 GB), dan zie je duidelijk kwaliteitsvermindering. Comprimeren kan m.i. ook niet anders dan door de bitrate aan te passen.

Ondertiteling en geluidsbestanden zijn maar kleine bestanden. Door die weg te laten, bespaar je maar weinig ruimte. Grote extra’s zijn veel groter (vooral als er film bijzit).

[quote:3e1cb86908="Dahlia"]Ik heb het inmiddels geprobeert en het lukt. Je kan in DVD2one twee films (VIDEO_TS mappen) in de "join mode" samenvoegen. Ik heb het gebrand en het past en het speelt goed af in m'n stand-alone. Fantastisch! :P :P :P :P :P Geen noemenswaardig kwaliteitsverlies trouwens, voor zover ik dat kan beoordelen. Uiteraard heb je geen menutje ofzo, dus als je wilt navigeren moet je door de afzonderlijke scenes zappen.[/quote:3e1cb86908]

Lang leve de zoekfunctie! Ik moet dit ook hebben, twee kleine filmpjes op 1 dvd. Ik ga het vanavond gelijk proberen.

p.s. houdt dat in dat twee films dan gezien worden als 1 film? Of ziet hij de twee films nu als aparte scene?

Bedankt!

Comprimeren is niet het juiste woord. We hebben het niet over stuffit of iets dergelijks. De (variable) bitrate wordt teruggebracht. That's it

Hans