dvd2one geeft bij ca. 8 gig blokkerig beeld

ik heb een i mac 800 mhz met superdrive os 10,2,8 als ik met dvd2one een dvd van 7 a 8 gig wil inpakken dan krijg ik een vrij blokkerig beeld aan het eind van de film is het erger dan aan het begin. zelfs met movie only. maakt niet ui t of je dvd back up of mac the ripper gebruikt.

De compressie van het beeld is dan te hevig. Je zou hem dan moeten splitsen in twee. Ook moet je dan alle extra movies en de andere talen die je niet wil gewoon afvinken. Dit scheelt heel veel ruimte. Het is ook niet voor niets dat zoeen film op een dvd van 8 gb staat en niet op een van 4,7. Heeft te maken met kwaliteit. Alles wat er ondergaat gaat ten koste van het beeld. Accepteer het maar.

Succes.

dat het aan het einde van de film erger wordt met het "blokkerige" lijkt erop de wijzen dat de gebruikte DVD schijfjes van mindere kwaliteit zijn maak eens een test met een goede DVD schijf, bijv Maxell en brand op lage snelheid

[quote:95c0eb8123="pluche"]dat het aan het einde van de film erger wordt met het "blokkerige" lijkt erop de wijzen dat de gebruikte DVD schijfjes van mindere kwaliteit zijn maak eens een test met een goede DVD schijf, bijv Maxell en brand op lage snelheid[/quote:95c0eb8123]

Nee ik denk dat wat Rutger zojuist helaas maar al te waar is, de compressie neem toe naarmate het einde v/d dvd in zicht komt is ook mijn ervaring, idd in 2-en splitsen dus.

Hoe doe je dat, dat splitsen?

dat de kwaliteit bij verdere compressie er niet op vooruit gaat dat wist ik wel, maar dat het zo blokkerig wordt heb ik nog niet gezien daarom suggereerde ik van eens eerst een test te doen met een goede kwaliteit DVD schijf, en bij lage snelheid; dat sluit in elk geval al een optie uit

[quote:d0eb51fa5a="i-mac"]Hoe doe je dat, dat splitsen?[/quote:d0eb51fa5a]

Wie wil / kan er mij een antwoord geven?