dvdplayer regio's

Hallo daar ik krijg iedere keer als ik een dvd gebruik de melding dat ik van regio moet veranderen en dat ik dat maar 5 keer kan doen!Hoe komt waarom is dit, en de hamvraag natuurlijk,kun je de dvdplayer ook regiovrij makken zodat je het niet hoeft te veranderen? Graag antwoord van iemand die het weet ;-),alvast bedankt,DJData.

De DVD wereld is ingedeeld in regio's, om te voorkomen dat wij goedkope DVD's uit andere regio's gaan importeren.

Je kunt vijf keer schakelen op je Mac, daarna blijft hij op de laatst ingestelde regio staan (oppassen dus!)

Hier staan enkele programma’s om de boel regiovrij te maken:
http://www.wormintheapple.gr/macdvd/download2.html

Ik heb nog even verder gezocht op het net, maar er zijn zo’n drie miljoen pagina’s te vinden over het regiovrij maken van je speler en software.

LET OP: Je moet zowel je drive (firmware) als Apple’s DVD-player regiovrij maken. Als je je firmware aanpast, dan vervalt je garantie (als je die nog hebt)!

[quote:4599d6293c="KarelWillem"]De DVD wereld is ingedeeld in regio's, om te voorkomen dat wij goedkope DVD's uit andere regio's gaan importeren.[/quote:4599d6293c]

Regiocodes zijn bedoeld om te zorgen dat wij via internet geen films uit (bijvoorbeeld) America bestellen, die hier nog in de bioscoop moeten komen.

Maar daar hebben we tegenwoordig DivX voor :lol:

Aha , ja ik heb m net een week dus om de garantie nog maar ff niet doen, maar op welke regio moet ik m dan instellen zodat ik in ieder geval gewoon de dvd'tjes die ik hier kan kopen,af kan spelen zonder dat ie bij iedere dvd zegt dat ie niet goed staat?

Regiocode 2 is voor Europa, een stukje van Zuid-Afrika en Japan. [img:a5f9ffbf00]http://www.dvdadept.com/images/DVDRegionsMap.gif[/img:a5f9ffbf00]

Ok bedankt , dan zet ik m vast op regio 2 en dan lock ik m.Hartstikke bedankt,bob.

bob, wie is bob? :D

dat ben ik dus ;-)

Ah ok ik snap het. Ik dacht dat je mij bob noemde. :?

Nee , daarom staat de komma ertussen boelie :lol:

voor altijd alle regio's gebruiken zonder firmware hack kan ook:

dvd-speler in osx niet afsluiten met appeltje Q, maar een Forced Quit doen

dvd-speler vergeet dan de laatst gebruikte regiocode op te slaan

werkt bij mij prima met dvdv’s van over de hele wereld

alleen maar force quite thats it, dat klinkt te mooi om waar te zijn :)