Dvd's - Cd's

Ik had voorheen een site gevonden waar je zeer goedkoop spindels lege dvd's/cd's kon kopen maar nu kan ik die site niet meer vinden. Vraag is dan ook, waar bestellen jullie je cd's/dvd's...? Welk merk nemen jullie dan?

[url]http://www.cdrwinkel.com[/url]

www.opus.nl

Memorex, zowel qua CD-r als DVD-r

En wat is kwalitatief beter? + of -? Ik heb een Powerbook Superdrive en hij brandt ze allebei,,...

Memorex DVD+R 8x in 100-pack Cakebox
39,00…

-r

wordt door meer DVD spelers geaccepteerd.

Ik heb wel eens DVD's bij http://www.opus.nl/ besteld. Zijn ook redelijk goedkoop en het wordt snel geleverd.

In de computerbladen worden geregeld dvd's getest, de een doet dat wat grondiger dan de ander, maar specifieke Mac-resultaten vind je blijkbaar nergens. Volgens de laatste test in de [i:dcf0693b73]c't[/i:dcf0693b73] zouden de 4x -R van Traxdata (atip: ritek G04) onder andere verkriijgbaar als Octron bij de Lidl of maxwell bij Saturn (duitsland) het zekerste resultaat geven. Op naar de Lidl, maar die hadden alleen nog maar 8x schijfjes. Schiet lekker op zo. Bij de 8x dvd-R zouden de schijfjes van Ritek (atip: Ritek G05) o.a. van Platinum echt beroerd zijn.

dat is misschien leuk om te weten, maar je kunt pas ècht weten wat voor Atip-kenning de schijfjes hebben als je ze thuis van de spindel hebt gehaald. Terwijl intussen de opvolger van de dvd al staat te dringen en de nieuwste branders al met 16x fikken gelden de 4x branders die in de meeste macjes zitten intussen als verouderd, maar hun baasjes denken daar doorgaans nog heel anders over:
Weet iemand of ik ergens kan nazoeken welke dvd’s het beste (en langst houdbare) resultaat geven met de Pioneer DVR-106D (firmware A612), de 4xbrander die als superdrive in mijn G4-iMac zit?
Of bagger-ervaringen met bepaalde schijven?

www.opusshop.de ... scheel weer iets meer dan www.opus.nl

[quote:f71e9668f7="trabant"]Weet iemand of ik ergens kan nazoeken welke dvd's het beste (en langst houdbare) resultaat geven met de Pioneer DVR-106D (firmware A612), de 4xbrander die als superdrive in mijn G4-iMac zit? [/quote:f71e9668f7] Ik heb ook de Pioneer 106, en ik heb inmiddels honderden CD's en DVD's van Memorex gebrand, tot nu toe geen enkele misser.

Branden is één, maar blijft de boel ook goed na langere tijd? Is het een veilige back-up? En welke memorex gebruik je?

Hoe lang ze goed blijven weet ik niet, ik weet wel dat alles wat ik tot nu toe gebrand heb nog steeds prima werkt, geen verloren bitjes in ieder geval.

Ik gebruik de 8 speed DVD-R.

Kijk bij CDRwinkel naar schijfjes van Taiyo Yuden, die zijn van zeer goede kwaliteit. Tevens zijn er andere merken die disc's hebben gemaakt door Taiyo Yuden, waaronder Plextor, Fuji en Verbatim. Er zijn veel merken, maar slechts enkele fabrieken die voor al die merken produceren.

Zijn wel iets duurder, maar dan heb je wel kwaliteit.

@Trabant, Volgens mij is er weinig bekend over de duurzaamheid van dvdees... En of de duurdere (merk) dingen echt beter zijn dan naamloze printables die niks kosten die ik tegenwoordig gebruik.. ? Voor back-up van belangrijke data heb ik liever 2 goedkope dan1 dure.

De duurzaamheid wordt meestal getest in een klimaatkamer, waariin de veroudering flink versneld kan worden. Ik heb er wel eens over zitten denken om bij de back-up van data op schijfjes, er PAR2 controle en reparatiefiles bij te doen, zoals ook wel bij binaries in nieuwsgroepen gebruikelijk is. De schijfjes niet tot de rand toe vol proppen wil de houdbaarheid ook wel (kunstmatig) verlengen, omdat het verval van de data aan de buitenrand begint.

Nou dit wordt meer een persoonlijk, ieder heeft zijn eigen merk zelf gebruik ik Platinum 8 speed -r en verbatim maar je kunt ze beter langzaam branden.

www.ddvd.nl

rivision ofzo...

8 speed, geen probleem.
Nog niet 1 van mislukt 8)
En volgens mij writbare bovenkant :smiley: (voor label enzo dus)