dvd's niet meer op Macbook Pro

Hallo ik heb een probleempje,

M’n macbook pro ziet geen dvd’s meer. ik heb een dvdtje met een programma d’r op en die komt niet in de finder of het bureaublad te staan terwijl dit wel ingeschakeld staat.
Een dvd speelfilm ook niet maar hij start wel automatisch de dvd-speler alleen kan hij hem niet afspelen. Volgensmij heb ik de verkeerde regiocode, namelijk ‘3’ ingsteld i.p.v 2. Kan het hier aan liggen. Maakt met dvd met bestanden zoals programma’s toch niet uit, de regiocode? als dat wel zo is zou ik graag willen weten hoe ik deze zou kunnen wijzigen, ik dacht toen ik hem de 1e x opstartte dat 't toch echt 3 was voor europa :wink: (ojah die dvd’s zijn wel te zien op m’n andere macbook)

groetjes Jesse

SORRY VOOR DUBBEL-TOPIC!!! :x

maareh, hij ziet in ieder geval geen enkele dvd meer…

HELP!!! :?

terwijl hij wel in het rijtje bij schijfhulpprogramma staat!! huh?

edit:
kijk dit staat bij info:

S.M.A.R.T.-status : Niet ondersteund

@ Turbanus

ik denk dat het de 1e x een regiovrije disk was want hij vraagt volgensmij de 1e x bij het opstarten van de dvd-speler om een regiocode in te stellen… ik heb toen uit m’n hoofd 3 gekozen en hij speelde toen de dvd wel af… maar 2 is europa/nederland toch, normaal zou hij dan moeten vragen om de regiocode te wijzigen.
het zou trouwens best kunnen zijn dat hij wel op 2 staat hoor!! ik wil gewoon weten waarom ik m’n dvds niet meer kan opzoeken. dat ze alleen bij schijfhulpprogramma staan…

Lijkt me best mogelijk dat er wat anders aan de hand is. Stop je systeem-dvd er eens in.. Ik heb dat andere draadje maar opgeruimd. :wink:

dat is toch gewoon install disk 1?

die ziet en opent hij idd wel dus… hmm raar dit!

In je systeemprofiel kun je het ook zien trouwens.

wat kan ik daar zien? :o

bizar, ik wil hem eigenlijk wel ff maken… vervelend, gloednieuwe macbook pro, weekje oud en nu dit :roll:

Je kunt in je systeemprofiel even kijken op welke regio hij nu is ingesteld.

Wat staat er in je systeemvoorkeuren bij CD’s/DCD’s? Heb je daar iets gewijzigd?

sorry maar ik zie het nergens staan..

maar normaal moet hij bij een dvd-movie vragen of ik een andere regiocode in wil stellen als de regiocodes verschillen

maar ik kan dvd-data schijven ook niet bereiken want die komen er ook niet te staan…

Maar wat staat er in je systeemvoorkeuren dan?

ja, waar?

Nou de systeemvoorkeuren in je dock

Dan op CD’s DVD’s klikken en kijken wat daar is ingesteld. Is het wel goed ingesteld?

ja

pffft... dan weet ik aleen maar dat je nog je permissies even kunt herstellen. Daarna herstart en opnieuw proberen.

en wat doet dat? hoe werkt dat?

Oei... daarmee bedoel ik je bevoegdheden herstellen. Ga naar je hulpprogramma's en dan het schijfhulpprogramma en selekteer jouw harde schijf Klik op herstel permissied daar terug en nogmaals proberen. Je kunt bij het herstellen ook lezen of er iets van DVD/CD voorbij komt.

STRANGE!

Een herstart doet wonderen zullen we maar zeggen! :smiley:

ontzettend bedankt toch, turbanus!

groetjes, jesse

ik heb er ook een movie dvd ingedaan en hij stond inderdaad op 3

vraagt dus automatisch of je hem wilt wijzigen anders kun je hem niet afspelen… Bedankt zover!