DVD's Rippen naar Avi

Met welk programma kan ik makkelijk een dvd'tje rippen naar mijn hdd? Ik wil ben op zoek naar een simpel programma'tje waarmee ik een dvd kan omzetten naar een .avi van ongeveer 700 mb?

Iemand die mij kan helpen?

Groet

Gerben,

je bent, zoals je misschien zelf ook wel snapt, niet de eerste met deze vraag. Als je de zoekfunctie van dit forum goed gebruikt, zul je waarschijnlijk tientallen topics over dit onderwerp vinden.

hier staat een duidelijke handleiding over de zoekfunctie.

En dit is denk ik één van de topics die jij zoekt.

Succes !

Unsound: Je HEBT natuurlijk gelijk maar toch als zijn verdediging: De meeste antwoorden zijn erg gedateerd. En met de ontwikkelijk van software is het soms handig om wat nieuwe dingetjes te weten:-)

Nu het antwoord: Ik gebruik vaak Handbrake. Ff zoeken op google en je vindt hem wel. Een makkelijk progje en tegenwoordig ook in staat om ondertitels mee te nemen.
Er zijn er echter meerdere, vele zelfs. Ik vond deze het betrouwbaarst en snelst.

Succes.

Als echte maccer ga je natuurlijk geen avi maken (waarschijnlijk bedoel je divx-avi?). Maar ja, je hebt pas 1 sterretje :P Netjes iso MPEG-4 dus! (is hetzelfde, alleen in een ander jasje). Extensie .MP4. Kun je maken met FFmpegX (maakt evt ook .AVI jasje hoor). Handbrake zie ik heeft ook beide opties. Voor mezelf vind ik het rippen naar mpeg 4 behoorlijk gedateerd. Sinds ik een dvd-brander in mijn g4 heb geschroefd gewoon alles direct naar dvd.

[quote="unSOUND"]Gerben,

je bent, zoals je misschien zelf ook wel snapt, niet de eerste met deze vraag. Als je de zoekfunctie van dit forum goed gebruikt, zul je waarschijnlijk tientallen topics over dit onderwerp vinden.

Ik vind dat UNSOUND het héél vriendelijk zegt, Dat gebeurt door anderen wel eens anders. Ik vind dat niet altijd terecht. De zoekfunctie op de start-pagina van osx.nl is zeer onvolledig en de beter functionerende zoekfunctie ligt verscholen achter “Forums” en dat moet je toevallig als argeloze bezoeker wel weten! Waarom díe zoekfunctie niet op de voorpagina staat is mij een raadsel. Maar dan nòg : wat voor trefwoord je ook kiest, het blijft vaak wel erg omslachtig en héél veel geblader. Vandaar
pleit ik voor een grote dosis clementie, en vind ik, als er tòch iets van gezegd “moet” worden, de verwoording van UNSOUND een verademing.

[quote:92a92ebde6="Geitekaas"]...toch als zijn verdediging: De meeste antwoorden zijn erg gedateerd...

…Nu het antwoord: Ik gebruik vaak Handbrake… [/quote:92a92ebde6]
En nu even voor mijn eigen verdediging:
Als je het “gedateerde” topic had bekeken wat ik zelf aangaf,
word daar Handbrake ook aangeraden als software voor deze taak…

Als ik iemand op een topic wijs, kijk ik zelf wel altijd eerst of het nog up-to-date is.

:smiley:

( en sedekit: dank je. )