Met Toast probeer ik een dvd met data te schrijven,
in de eerste instantie bleek er een file op mn harddisk te staan die ik wilde schrijven die
beschadigd was. Niet dat toast me dan even helpt door te zeggen dat die file niet toegankelijk is, nee dat komt halverwege het schrijfproces en dan is mn dvd al verneukt. Dat was me na 2 dvds duidelijk.
Vervolgens verwijder ik die file, tijdens het openen crashte overigens mn powerbook gewoon helemaal tot 4 keer toe. klere ding. Alles liep vast door een filetje niets reageerde.
Vervolgens brand ik 'mn nog een keer zonder die file, doe niets met die computer, alleen toast staat aan krijg ik 19 SECONDEN VOORDAT IE KLAAR IS EEN BUFFERUNDERRUN!!!
Dat verzin je toch niet. ik sta op het punt m’n powerbook uit het raam te gooien. klere ding.
of is het toast. toast zei dat er 4.5 gigabyte aan data op mn dvd kwam. maargoed 3 mooie hema dvds verder en ik heb nog niets :()*@^%Y$%%^($#) klote zooi
"Hema"? Niet bepaald een kwaliteitsmerk, lijkt me? Probeer volgende keer op een lagere snelheid te branden en draai een simulatie voor je gaat branden.
hema staat bekend om goede producten tegen redelijke prijs :) nee daar kan he tniet aan liggen, ook mn sony dvds verkloot hij wel eens.
verder lagere snelheid, ik doe het al op 4x. ik vidn het ronduit belachelijk. koop een computer van 3000 euro en dan moet ik zeker op 2x gaan branden. dat kan toch niet. Ik ben er echt kwaaad over. Als ik een nieuwe auto koop en ze zeggen erbi jdat ie wel 100 kan maar dat ik maar 50 mag rijden hoef ik 'm ook niet
[quote:e2299e80da="sirtimo"]hema staat bekend om goede producten tegen redelijke prijs :) nee daar kan he tniet aan liggen, ook mn sony dvds verkloot hij wel eens.
verder lagere snelheid, ik doe het al op 4x. ik vidn het ronduit belachelijk. koop een computer van 3000 euro en dan moet ik zeker op 2x gaan branden. dat kan toch niet. Ik ben er echt kwaaad over. Als ik een nieuwe auto koop en ze zeggen erbi jdat ie wel 100 kan maar dat ik maar 50 mag rijden hoef ik 'm ook niet :)[/quote:e2299e80da]
Kan natuurlijk om veel redenen fout gaan… bovendien, als Toast zou aangeven bijv. bij een 4x en ook de 8x optie nog beschikaar is, wil dat niet zeggen dat je ook daadwerkelijk op 8x kunt branden, mocht die mogelijkheid zich ook hebben voorgedaan dan…
Hema dvd’s, ik ben het toch met een andere schrijver eens, dat het een mogelijkheid is waarom het fout gaat, uhmmm, bovendien, brandt je wel op de goeie snelheid? tot welke snelheid zijn ze gegarandeerd?? 1, 2, 4, 8 speed?? heb je bufferunderrun protectie aanstaan?
Toast laat alleen de snelheden zien die je brander op dat medium aankan...
Maar je zegt dat je een PowerBook hebt… maar om een DVD op die snelheid te kunnen branden moet je systeem wel al die data op tijd aan kunnen leveren… hoeveel toeren is jouw HD ? Hoeveel Ram heb je ? Dat zijn 2 belangrijke factoren als je problemen hebt et branden op hogere snelheden.
nouja die underrun kwam pas op het ALLERLAAST dus hij kan dat wel aan. het is een 1.5 ghz, 512 mb ram, 5400 rpm harddisk. hij brand op 4x. dat is wat de schrijver aankan, en waar de dvds voor gemaakt zijn..
Zou het kunnen dat hij een buffer underrun krijgt als er teveel data op staat. het was namelijk aan het einde, en ik zette er 4.6 gb aan data op maar mssgien is dat dat gewoon teveel en doet toast stom met z’n weergave van hoeveel erop kan.
[quote:a633e61d4a="sirtimo"]Met Toast probeer ik een dvd met data te schrijven,[/quote:a633e61d4a]
Waarom moet je perse met Toast data schrijven, kun je toch gewoon vanuit de finder? Tenminste zo doe ik het altijd, nooit geen problemen, ik gebruik Toast helemaal niet meer om gewone data te branden.
[quote:5674a63e10="sirtimo"]Zou het kunnen dat hij een buffer underrun krijgt als er teveel data op staat. het was namelijk aan het einde, en ik zette er 4.6 gb aan data op maar mssgien is dat dat gewoon teveel en doet toast stom met z'n weergave van hoeveel erop kan.[/quote:5674a63e10]
Er past maar 4.700.000 b op een DVD, dat is 4,39 Gb… het kan zijn dat Toast de resterende data dus niet kon branden en daarvoor een buffer underrun fout aangeeft… zou wel vreemd zijn overigens, Toast zou moeten waarschuwen dat het er niet op kan.