DVDSP: audio toevoegen aan LAYERED menu kan niet?

hoe voeg ik een achtergrondmuziekje toe aan een layered menu? bij een normaal menu sleep ik het audiobestand gewoon over het menu en selecteer ik uit het uitklapmenu 'Set Audio', maar bij een layered menu verschijnt dat niet :(

[quote:8c992e0410]Adding Audio to a Menu All menus created with the standard method, including menus with still backgrounds, can have one or more associated audio files. Adding audio to a menu can be an easy way to make it more engaging. The audio can come from files created specifically for this purpose, portions of the soundtrack, or from an audio library. The Apple audio applications Soundtrack and GarageBand are both great for creating high quality background audio.[/quote:8c992e0410]

:cry: Layered menu niet dus…

Een layered menu wordt uiteindelijk een heel kort filmphe waarbij de dvd speler schakelt tussen de verschilldende frames van het filmpje, de film staat dus stil. En je hoort nou eenmaal geen audio als je het beeld stilzet.

Kun je er geen menu van maken met een driekleurige overlays?

Je kunt eventueel ook een aantal menu’s achter elkaar hangen en gebruikmaken van de truc dat een knop automatisch ingedrukt wordt als je hem selecteert. het enige nadeel daaraan is dat het op een computer niet fij werkt omdat je daar met je muis de knoppen aan kan klikken en dat de muziek steeds opnieuw begint als je in een ander menuutje komt. Mooi voorbeeld hiervan is de bonusdisk van Star Wars Episode 2