DVDSP2 Tester Gezocht!!

Hallo,

Zou iemand met DVDSP2 deze 2 subtitle bestanden voor mij kunnen uittesten, of ze valideren en of er misschien nog essentiele informatie ontbreekt… Dit is voor het programma waar ik aan werk (SubSyncX).

http://members.chello.nl/e.duran5/OtherRandomStuff/GhostDogNTSC.stl
http://members.chello.nl/e.duran5/OtherRandomStuff/GhostDogPAL.stl

Ik hoop snel wat te horen, zodat ik dit gedeelte van het programma kan afronden…

Mzzl,

El_Oy.

Oh en nog iets.... Welke frame rates zijn er allemaal te gebruiken met het STL formaat, alleen PAL(24) en NTSC(29)??? of nog meer????

is PAL niet 25 fps of vergis ik me nu?

ik zit ook te twijfelen hoe het nou genoteerd moet worden... je begint met tellen vanaf frame 00 t/m 24 dus theoretisch zou je dan kunnen zeggen 25fps, hetzelfde geld ook voor ntsc 00 t/m 29, dus is dat dan 30fps???

ik werk niet met film, dus ik weet het niet 100%… kan iemand uitsluitsel geven???

worden er frames bedoeld of fields?? Anders is het het dubbele natuurlijk :wink:

greetzz

[quote:d58fe7aec6="ateazz"]worden er frames bedoeld of fields?? Anders is het het dubbele natuurlijk :wink:

greetzz[/quote:d58fe7aec6]

WTF?!
Ik weet echt niet veel van video etc. Ben nog net op de hoogte van SMPTE, omdat ik met geluid werk maar fields zegt me echt nix…
Please explain :smiley:

Helleuh,

voor zover ik het me nog herinner:

PAL Video is 25 fps. Er zijn 2 fields, wat dus uitkomt op 50, wat de frequentie van Tv’s is in Europa.
NTSC Video is 29.97 fps (meestal 30 fps). Ook daar zjin 2 fields wat dus uitkomt op 60. Vandaar 60 Hz in USA.

Die 2 fields komt omdat Tv aan interlacing doen, dwz dat ze 2 velden schrijven, de eerste keer lijn 1,3,5,7,9 enz. De tweede keer lijn 2,4,6,8… In totaal schrijven ze 625 lijnen in PAl en 525 in NTSC.

NU: die 24 fps waar over gesproken wordt, is een framerate toegepast op FILM. Alle filmcameras draaien aan 24 fps en de projectoren ook. Daarom bestaan er tools om de framerate van film aan te passen of andersom (bv Cinema Tools in FCP).
Voor Pal is dit geen probleem (24 converteren naar 25 is niet zo moeilijk). NTSC is een ander paar mouwen. Reken maar eens uit 24 naar 29.97 is niet zo easy. Daarom rondt men al af naar 30…

Er moet dus een onderscheid gemaakt worden tussen Video en FILM. Maar ik denk dus dat je best aan 25 fps werkt…

Hopelijk heb je der wat an…

Suc6
KOen76

Dus om een lang verhaal kort te maken :D ...

25fps is vanaf 0 t/m 24
en 30fps is vanaf 0 t/m 29

right??