DVD'tje naar QuickTime

Hi

Ik heb enkele DVD’s die ik onderweg op mijn pb’tje wil zien… en om plaats te winnen wil ik de DVD’s niet meenemen maar vanaf mijn HD afspelen (en zo ook misschien wa extra autonomie halen).

Dus ik zoek een applicatie of een manier om eenvoudig een DVD te rippen naar HD MAAR (!!!) niet met DVD kwaliteit… gecomprimeerd dus (ongeveer: 1GB/per film of 1GB/uur???)

Ik wil dus de hele film zonder extra’s in 1 taal met ondertiteling in 1 bestand op mijn HD. Wanneer ik dit open start QuickTime (of DVDplayer??? hier weet ik niet wat het beste is) en heb ik dus beeld+geluid+ondertiteling.

Bestaan er apps die dit doen? Welke zijn de beste? Welke gebruiken jullie? Kan ik in de toekomst met Tiger gebruik maken van H.264 zonder extra stuff nodig te hebben? Heb ik wel extra apps nodig? Tips of opmerkingen? Kan ik beeldvullend afspelen (is ni écht nodig… dan maak ik gewoon het window zo groot mogelijk)?

Alvast bedankt!!!

Lesly

PS: kheb eerst gezocht maar die topics gaan over het rippen en backuppen van DVD’s aan dezelfde kwaliteit… iets dat niet nodig is
PS2: Ik wil geen gebruik maken van Xvid, Divx, of iets met een naam dat er op trekt :stuck_out_tongue:
PS3: Zit ik in het juiste forum? Of had ik hardware of beeldbewerking moeten kiezen? Quicktime hoort toch in deze topic hé?

edit: PS2: is NIET meer van toepassing… xvid heeft voorkeur omdat het open is

[quote:94e999190c="Granny Smith"]Hi

Ik heb enkele DVD’s die ik onderweg op mijn pb’tje wil zien… en om plaats te winnen wil ik de DVD’s niet meenemen maar vanaf mijn HD afspelen (en zo ook misschien wa extra autonomie halen).

Dus ik zoek een applicatie of een manier om eenvoudig een DVD te rippen naar HD MAAR (!!!) niet met DVD kwaliteit… gecomprimeerd dus (ongeveer: 1GB/per film of 1GB/uur???)

Ik wil dus de hele film zonder extra’s in 1 taal met ondertiteling in 1 bestand op mijn HD. Wanneer ik dit open start QuickTime (of DVDplayer??? hier weet ik niet wat het beste is) en heb ik dus beeld+geluid+ondertiteling.

Bestaan er apps die dit doen? Welke zijn de beste? Welke gebruiken jullie? Kan ik in de toekomst met Tiger gebruik maken van H.264 zonder extra stuff nodig te hebben? Heb ik wel extra apps nodig? Tips of opmerkingen? Kan ik beeldvullend afspelen (is ni écht nodig… dan maak ik gewoon het window zo groot mogelijk)?

Alvast bedankt!!!

Lesly

PS: kheb eerst gezocht maar die topics gaan over het rippen en backuppen van DVD’s aan dezelfde kwaliteit… iets dat niet nodig is
PS2: Ik wil geen gebruik maken van Xvid, Divx, of iets met een naam dat er op trekt :stuck_out_tongue:
PS3: Zit ik in het juiste forum? Of had ik hardware of beeldbewerking moeten kiezen? Quicktime hoort toch in deze topic hé?[/quote:94e999190c]Waarom geen Xvid of Divx ? dat zijn toch de superieure formaten die je kunt gebruiken ,Quicktime is kwalitatief minder vind ik,maar goed… jij wil het! wat je wilt hebben is FFmpeg. dat is een applicatie waarmee je VOB file’s (dvd file’s)kunt omzetten naar mpeg4 xvid divx etc etc maar let op het is effe een geklooi om uit te vinden hoe het precies moet en ik raad je dus ook aan om maar goed de help funkie te gebruiken(ook voor de installatie). Op mijn ibookje duurt het ongeveer (afhankelijk van de bitrate) 5 uur voor een Xvid van 2uur. dus neem er de tijd voor en laat je computer 's nachts werken. Je kunt ook nog Dvision gebruiken maar dat vind ik een minder programma. Is wat onduidelijk over een paar aantal dingen en ik krijg nooit het eindformaat (aantal mb’s wat ik wil voor een AVI).
je moet er dus effe voor gaan zitten
oh ja via versiontracker kun je deze app’s downloaden

Nog effe ter verduidelijking ! Xvid en DivX zijn codecs die ontworpen zijn om zo weinig mogelijk mb's met zo'n goed mogelijke kwaliteit. Quicktime daarintegen is ontworpen als een makkelijk multimedia formaat voor bij voorbeeld streamen van video en niet voor ruimte gebrek!

Xvid en DivX kun je ook met QuickTime afspelen. Even de componenten downloaden en in de juiste map plaatsen en dan draaien maar.

[quote:2b079b370b="de.Studio"]Xvid en DivX kun je ook met QuickTime afspelen. Even de componenten downloaden en in de juiste map plaatsen en dan draaien maar.[/quote:2b079b370b]Moet je nagaan daar had ik het nog niet eens over gehad! VLC is natuurlijk een fijne player voor ALLES en idd met de quicktime componenten speel je idd xvid en divx af!

Is dit wat? [url=http://www.prism.gatech.edu/~gtg722g/dvdriptutorial/]Shepmaster's DVD Ripping Tutorial[/url]

Bedankt allemaal!!!

De reden waarom ik liever geen Divx (ofzo) wil gebruiken is:

1. Niet standaard afspeelbaar
  2. De nieuwe Quicktime codec H.264 is een open standaard en lijkt me beter dan Divx (aangezien het ook de nieuwe DVD standaard wordt) — het blijft wel nog wachten op Tiger… maar ik wil eerst een beetje ‘oefenen’ :stuck_out_tongue:
  3. Zijn die **** (alles dat op divx lijkt) geen gesloten standaarden?

Quicktime is ook niet "standaard" afspeelbaar! Je moet wel quicktime geinstalleerd hebben om het te kunnen afspelen dus.. Zeker is VLC een aanrader omdat dat een allesvreter is en dus alle video en audio formaten afspeelt. (ook Quicktime dus)

ben toch maar is meer info aan't zoeken over divx en xvid... en ffmpeg blijkt compatibel... :innocent:

is testen :stuck_out_tongue:

Je kan ook QT MPEG4 nemen :)

De H.264 (offtopic) is trouwens zeer veelbelovend…
Laatst ff een testfilmpje omgezet…
Heb met 55kb/sec beeldvullend film, kwaliteit zeker niet onaardig. Alleen geen geluid, dat vond ik dan weer wat vreemd :?

H.264 is een video codec :P

logisch dat er geen audio is… hiervoor moet je een andere codec gebruiken (een audio codec) … AAC of MP3 ofzo

welke resolutie was dat filmpje?

[quote:840deed65f="maceddy"]Je kan ook QT MPEG4 nemen :) [/quote:840deed65f] Beter niet, QT mpeg4 is kwalitatief veeeeel minder dan DIVX of XVID.

Hans