DVI aansluiting

Uh, kan iemand mij vertellen welke modellen een DVI aansluiting hebben en kan ik daar dan gewoon mijn niet Apple TFT op aansluiten?

Deze vraag naar aanleiding dat ik een tft scherm heb staan met 2 aansluitingen (DVI en SUB). Kortom als er apple machines zijn die standaard DVI aan boord hebben dan hoef ik geen scherm aan te schaffen en kan ik mijn iMac vervangen :cry: door een G4 :smiley: en deze tegelijk met mijn windhoos doos op tft scherm aan sluiten.

Thanx,

Edwin

Alle Powermacs hebben tegenwoordig een ADC (Apple Display Connector) op de videokaart zitten. Dit is DVI + USB en spanning (er kan theoretisch ook firewire overheen lopen) via een eigen Apple connector. Je kunt dus ADC vrij gemakkelijk overzetten via een adapterkabeltje (van bv [url=http://www.drbott.nl/]dr. Bott[/url]) naar DVI en zo je scherm aansluiten. De powerbooks (niet iBooks) hebben wel een DVI aansluiting, waar je weer een DVI->ADC kabeltje voor kunt kopen.

Weet ik in iedergeval genoeg en kan ik gaan zoeken naar een geschikte machine voor het vervangen van mijn iMac G3

Grtz

Edwin