DVI naar VGA adapter werkt niet, ervaringen?

Maccers,

vandaag twee adapters van Belkin binnen gekregen om een 15" Apple Studio Display (M7613) aan een 350Mhz G4 met VGA poort te hangen. Ik krijg het niet voor elkaar om het scherm te laten werken, het wil niet eens aan gaan (geen groen lampje onder de power knop). Scherm heb ik getest en werkt in principe.
Heb ik de omschrijving van deze adapter verkeerd begrepen?

[b:6d8d2e97ad]F2E4261[/b:6d8d2e97ad]
FEATURES- Belkin Pro Series Digital Video Interface Adapter
DVI Female to HDDB15 Male VGA
DVI adapters provide a high-bandwidth video interface for the host
and display devices of today, while addressing the bandwidth
requirements of tomorrow. Digital Display Working Group (DDWG*)
Digital Visual Interface (DVI) standard guarantee to work with all
digital flat panels/liquid crystal displays. No other adapter
delivers better performance.
The F2E4261 is the ideal way to connect a variety of cable
assemblies and adapter configurations. This adapter converts a
DVI-I analog male plug to a VGA plug and can adapt to any existing
system that uses VGA connector technology.

Weet iemand raad of kan iemand me uitleggen waarom de beschreven opstelling niet wil/kan werken?

alvast bedankt!

Volgens mij is dit om een "oude" VGA monitor op een videokaart met DVI aan te sluiten. Het omgekeerde bestaat niet, geloof ik. Heeft die Apple monitor niet tevens een ADC aansluiting, die kun je wel middels een verloopje gebruiken: http://www.chipmunk.nl/kabels/Video-kabels.html

ik heb geen idee waarom dit niet werkt maar in de beschrijving en op het plaatje (en aan de adapter die ik in mn hand heb) kan ik wel zien dat ik hiermee niet een oude vga monitor aan kan sluiten. Een vga monitor heeft toch een mannelijke vga stekker? Hoe zou die ooit in bovenstaande vrouwelijke DVI aansluiting kunnen?

Mea culpa, je hebt gelijk. Ik zou het ook verder niet weten.

iemand anders?

Zo te zien gaat dit inderdaad niet werken. DVI heb je in verschillende smaken. Je hebt DVI aansluitingen die zowel een digitaal als een analoog signaal ondersteunen. De DVI aansluitingen op recente Macintoshes zijn allemaal van dat type. Daarom kun je een simpel adaptertje erop aansluiten wat van zo'n DVI poort een VGA poort maakt om een analoge monitor aan te sluiten. Zo'n adaptertje converteert het signaal niet, maar maakt de poort alleen maar "pin compatible". Apple's beeldschermen met DVI en ADC aansluitingen gebruiken echter volgens mij stuk voor stuk uitsluitend digitale signalen. De adapter die jij hebt ziet er niet uit alsof er nog een hoop electronica in zit om het analoge VGA signaal om te zetten in een digitaal DVI signaal. De adapter die jij hebt levert waarschijnlijk een analoog signaal af op z'n DVI-poort terwijl je Apple monitor op die poort een digitaal signaal verwacht...

Bedankt Pieter, dat is een uitleg die ik begrijp en me wel voor kan stellen.. is de zin [quote:0de1a2f333]Digital Visual Interface (DVI) standard guarantee to work with all digital flat panels/liquid crystal displays. No other adapter delivers better performance. [/quote:0de1a2f333] niet een beetje misleidend dan? Wel vervelend want ik weet niet of ik deze apparaatjes nog terug kan sturen ze zijn immers niet meer verpakt.. en ik zit met een omruiltruc van schermen en computers die de soep in loopt..

thanx

Bedankt Pieter, dat is een uitleg die ik begrijp en me wel voor kan stellen.. is de zin [quote:ff747085b3]Digital Visual Interface (DVI) standard guarantee to work with all digital flat panels/liquid crystal displays. No other adapter delivers better performance. [/quote:ff747085b3] niet een beetje misleidend dan? Wel vervelend want ik weet niet of ik deze apparaatjes nog terug kan sturen ze zijn immers niet meer verpakt.. en ik zit met een omruiltruc van schermen en computers die de soep in loopt..

thanx

[quote:b10e7803fc="Wiebo"][quote:b10e7803fc]Digital Visual Interface (DVI) standard guarantee to work with all digital flat panels/liquid crystal displays. No other adapter delivers better performance. [/quote:b10e7803fc] niet een beetje misleidend dan? [/quote:b10e7803fc]

Ja da’s klink klare nonsens. Zie hier voor een overzicht van de verschillende DVI versies en wat compatible is met wat:

http://www.ddwg.org/dvi.html

Als jet het mij vraagt gebruiken alle Apple DVI en ADC schermen DVI-D. In de tabel op de bovenstaande site betekend compatible=

• yes -> stekker kan rechtstreeks in aansluiting
  • with adapter -> je hebt een adapter nodig die de vorm van de stekker en het aantal pinnetjes aanpast. Dat kan relatief goedkoop
  • no -> Ja dat kan dus toch wel, maar dan met een dure adapter die ook het signaal omvormt van analoog naar digitaal of andersom.

bedankt voor de moeite Pieter dit gaat niet werken, moet ik maar wat anders bedenken

[quote:af349125e1="Pieter Neerincx"]Zo te zien gaat dit inderdaad niet werken. DVI heb je in verschillende smaken. Je hebt DVI aansluitingen die zowel een digitaal als een analoog signaal ondersteunen. De DVI aansluitingen op recente Macintoshes zijn allemaal van dat type. Daarom kun je een simpel adaptertje erop aansluiten wat van zo'n DVI poort een VGA poort maakt om een analoge monitor aan te sluiten. Zo'n adaptertje converteert het signaal niet, maar maakt de poort alleen maar "pin compatible". Apple's beeldschermen met DVI en ADC aansluitingen gebruiken echter volgens mij stuk voor stuk uitsluitend digitale signalen. De adapter die jij hebt ziet er niet uit alsof er nog een hoop electronica in zit om het analoge VGA signaal om te zetten in een digitaal DVI signaal. De adapter die jij hebt levert waarschijnlijk een analoog signaal af op z'n DVI-poort terwijl je Apple monitor op die poort een digitaal signaal verwacht...[/quote:af349125e1]Is er nog een kwaliteitsverschil te verwachten tussen een Dr. Bott DVIato en de 'echte' van appel? Ik wil een 22inch cinema display aansluiten op een mini. groet van viv :D