dvi naar vga?

Ik heb bij mijn ibookje g4 800mhz een soort adapter gekregen waarmee ik een extra monitor kan aansluiten. ik wordt niet helemaal wijs uit alle dingen die er zijn. dit ding heet volgens mij een dvi-vga adapter. Nu wil ik de televisie aansluiten op het ibookje en uiteraard gaat dat niet met de dvi-vga adapter. Nu kun je bij apple een dvi-svideo adapter krijgen? klopt dat wat ik zeg? en zo ja hoe heet dat echt zo?(bestelnummer zou perfect zijn) Ik kom er niet uit hoe het nou zou moeten heten en met google kom ik er ook niet echt uit.

Put me down for that question as well!

Als je een S-VHS poort hebt kan je deze verbinden met een TV, de DVI-poort is alleen voor monitoren. Heb je een monitor met DVI plug dan heb je de bijgeleverde adapter niet nodig en krijgt de monitor voeding via de iBook.

Naast de S-VHS verbinding moet je ook de audio-uitgang verbinden met de audio-ingang van de TV.

Succes…

Bestel nummer M9109

“Apple videoadapter”…
[i:1a5117ed2c]Met behulp van een videoadapterkabel kunt u S-video- of composite-video-apparatuur aansluiten op de mini-VGA-video-uitvoerpoort van uw iBook, PowerBook G4 (12 inch), eMac (met AirPort Extreme), of 1-GHz iMac (17 inch).[/i:1a5117ed2c]

( staat in linkerkolum van de applestore > accesoires > kabels en hubs )

[quote:bdafd46092="Bert"]Als je een S-VHS poort hebt kan je deze verbinden met een TV, de DVI-poort is alleen voor monitoren. Heb je een monitor met DVI plug dan heb je de bijgeleverde adapter niet nodig en krijgt de monitor voeding via de iBook.

Naast de S-VHS verbinding moet je ook de audio-uitgang verbinden met de audio-ingang van de TV.

Succes…[/quote:bdafd46092]

No offense, maar dit is geen antwoord!

[quote:9a61f63b8b="unSOUND"]Bestel nummer M9109

“Apple videoadapter”…
[i:9a61f63b8b]Met behulp van een videoadapterkabel kunt u S-video- of composite-video-apparatuur aansluiten op de mini-VGA-video-uitvoerpoort van uw iBook, PowerBook G4 (12 inch), eMac (met AirPort Extreme), of 1-GHz iMac (17 inch).[/i:9a61f63b8b]

( staat in linkerkolum van de applestore > accesoires > kabels en hubs )[/quote:9a61f63b8b] Kijk Unsound! the man… ik had de hele apple site al afgesneupt! dank U!
kon em wel vinden op de ibook pagina maar daar was geen doorlinkje…

Ik moest ook even zoeken, vroeger stond ie onder een andere link... :wink:

Thanks unSound

[quote:6870599c27="unSOUND"]Bestel nummer M9109

“Apple videoadapter”…
[i:6870599c27]Met behulp van een videoadapterkabel kunt u S-video- of composite-video-apparatuur aansluiten op de mini-VGA-video-uitvoerpoort van uw iBook, PowerBook G4 (12 inch), eMac (met AirPort Extreme), of 1-GHz iMac (17 inch).[/i:6870599c27]

( staat in linkerkolum van de applestore > accesoires > kabels en hubs )[/quote:6870599c27]

Uh… volgens mij gaat het hier om zo’n mini-jack aansluiting en dus niet vga. Was dat niet de vraag?
Tis iig wel de mijne en als dit dus niet het antwoord is, moet ik een nieuw draadje openen…

[quote:9116991c49="MacLite"][quote:9116991c49="unSOUND"]Bestel nummer M9109

“Apple videoadapter”…
[i:9116991c49]Met behulp van een videoadapterkabel kunt u S-video- of composite-video-apparatuur aansluiten op de mini-VGA-video-uitvoerpoort van uw iBook, PowerBook G4 (12 inch), eMac (met AirPort Extreme), of 1-GHz iMac (17 inch).[/i:9116991c49]

( staat in linkerkolum van de applestore > accesoires > kabels en hubs )[/quote:9116991c49]

Uh… volgens mij gaat het hier om zo’n mini-jack aansluiting en dus niet vga. Was dat niet de vraag?
Tis iig wel de mijne en als dit dus niet het antwoord is, moet ik een nieuw draadje openen…[/quote:9116991c49]ti’s geen mini jack… hij zit wel naast je mini jack op je ibook… de mini jack doet echt alleen geluid :stuck_out_tongue:

[quote:eda80bc0a2="MacLite"]Uh.... volgens mij gaat het hier om zo'n mini-jack aansluiting en dus niet vga. Was dat niet de vraag? Tis iig wel de mijne en als dit dus niet het antwoord is, moet ik een nieuw draadje openen...[/quote:eda80bc0a2] Nee, mijn antwoord gaat over een adapter voor de Mini-DVI aansluiting.

Deze zit op de G4 iBooks naast de mini jack.

Met de adapter die ik noemde kun je je TV of VideoRecorder aansluiten op je iBook.