ik heb een MBP en ik zou die graag verbinden met de TV. Nu is mijn vraag: is de DVI naar PAL kabel uit de Belgische Apple store ook geschikt voor gebruik met de MBP? Want in de beschrijving staat: "Belangrijk
Vereist een Mac mini of Power Mac G5 met DVI-poort."
Geluid moet gewoon via een kabel vanaf je koptelefoonaansluiting. Daar heb je dus een jack-naar-tulp adapter voor nodig, die kost 2,95 bij de meeste audio-winkels.
akkoord, maar in de apple store is er ook een "DVI naar video adapter" in PAL versie
[quote:ae02f5d183] De PAL-uitvoering van de Apple DVI-naar-video-adapter is speciaal ontworpen om de Mac mini en Power Mac G5 aan te sluiten op een tv, videorecorder of overheadprojector die gebruikmaakt van de PAL-videostructuur. Wanneer u deze adapter aansluit op de DVI-poort van uw Power Mac G5 of Mac mini en op de S-video- of Composite-poort van de genoemde beeldapparatuur, wordt het beeld automatisch doorgegeven in de PAL-videostructuur. De Apple DVI-naar-video-adapter is exclusief ontwikkeld voor aansluiting op de DVI-poort van de Mac mini en Power Mac G5, en is niet compatibel met andere computers.[/quote:ae02f5d183]
PAL vs NTSC: in Europa gebruikt elke TV PAL om beeld 'aan te sturen', en hier heb je dus een PAL compatibele kabel nodig. NTSC gebruikt men in US van A (en Japan meen ik ook), is hier niet gangbaar tenzij je een geïmporteerde TV hebt.
[img:1758023183]http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/1133/store.apple.com/Catalog/US/Images/m9319ga_125.gif[/img:1758023183]
Mini-dvi-video adapter apple
Deze 2 moet je hebben
Van de zwarte kabel stop je de mini-jack in de koptelefoonpoort zodat ook het geluid bij je TV aankomt, de andere plug past in apple’s ding.
[quote:4f7df1fde4="unSOUND"](...)die kost 2,95 bij de meeste audio-winkels.[/quote:4f7df1fde4] Dan mag die kabel wel met diamanten zijn afgezet. Hier in Utrecht krijg je hem voor €0,75...