DWL-122 op Experia (Internetplusbellen)

Na wat geaarzel over mogelijke problemen met de DWL-122 (USB-WIFI) met Tiger, is het mij uiteindelijk toch gelukt om deze te installeren zonder kernel crashes of andere nare problemen. Het werkt perfect. Als er gebruikers zijn, die er ook over denken om dergelijke oplossing te kiezen boven een Airport kaart, laat het mij weten als er problemen zijn.

Ik heb veel gehad aan de volgende informatie:

[list:22ff34aa4f]MacMiep - Instellen Mac op de Experiabox.[/list:u:22ff34aa4f]

[list:22ff34aa4f]Nieuwste DWL-122 driver (gebruik niet de CD-ROM in de doos!)[/list:u:22ff34aa4f]

[list:22ff34aa4f]Tiger fix[/list:u:22ff34aa4f]

Leuk, kan je ook een stap voor stap handleiding schrijven ?

alvast gebookmarkt voor de volgende kliks

Is het bereik nu veel beter/groter in vergelijking met de airport. Ik vind zelf het bereik van mijn powerbook dramatisch, dus is zo'n DWL dingetje misschien een optie. Iemand ervaringen?

Ik zit op 100 %, maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen, dat de afstand computer <--> router maar een meter of 10 is. D'r zitten 2 muren tussen. Kijk eens rond op het macosx forum, er zitten wellicht meer gebruikers tussen die een DWL-122 gebruiken.

Ik had het idee opgevat om een handleiding te schrijven over het installeren van de DWL-122 onder Tiger met de Experia box. Ik moest alleen nog een Tiger fix draaien, en die crashte de WIFI verbinding. Dus zo erg handig was die "fix" niet. Nu ben ik weer draadloos on-line zonder de fix.

Die handleiding komt er hopelijk voor het einde van deze maand.

Ik wil dus zelf ook een Wireless USB adapter hebben voor mijn iBook G3 (omdat de 'oude' airport kaart niet meer gemaakt wordt). Welke merken hebben allemaal USB adapters die compatibel zijn met OS X?

Jeucken,

Kijk eens hier

[quote:978e0bf2b9="Xebeche"]Jeucken,

Kijk eens hier[/quote:978e0bf2b9]Top!

Ik heb hier nog een Speedtouch 120 wireless usb adapter staan, is er enige mogelijkheid dat ik die kan gebruiken icm een iMac G3 (met 10.4.5) ?

edit: o w8, ik kom er net achter dat die iMac natuurlijk alleen maar usb 1.1 heeft dus dat gaat niet lukken zeker?

[quote:3e2842be74="Xebeche"]Jeucken,

Kijk eens hier[/quote:3e2842be74]Nog even een vraagje hierover…
Zijn er ook andere wireless kaarten die ook in de socket passen van mijn iBook waar normaal de airport kaart zit?

Beetje onzinnig namelijk om een externe usb wireless adapter te hebben terwijl het ook heel mooi intern kan…

ik kan mij vaag iets herinneren van lucent kaartje, maar weet niet of die voor de pbook of voor de ibook was. verder is een usb stick een oplossing om draadloos online te zijn.