Dynamische flash-site??

Ik ben enorm in de ban van dynamische websites! Daarom ben ik ook wat php aan het bijleren om productieve sites te maken met php en filemaker server!

Maar nu zie ik op de site van Kinepolis dat de programmatie in flash is!
Maar dat zou dan toch superveel werk zijn om die telkens opnieuw te maken!
Die veranderd mss om de 2 dagen!

Kan je met flash ook dynamisch werken?

Ja, je kan gewoon een php bestand laten inladen. Of een afbeelding. Het meeste wordt eigenlijk geregeld door php en niet door flash. Dus alle content wordt uit een mysql database gelezen (niet alles! alleen een bepaalde selectie, wat er nodig is) en dat wordt dan terug naar flash gestuurd.

Heb momenteel geen tijd om het uit te leggen, zie onderschrift :slight_smile:

ja, ik weet alleen niet of er behalve de mx 2004 pro versie nog een andere ook php ondersteuning heeft.

daan.

xml, php, asp, java, .. alles kan tegen een flashsite spreken :)

je kan ook een binaire verbinding aanleggen, bvb met AMFPHP remoting. je flashmovie roept dan een php-class aan die op zijn beurt een mysql aanspreekt, …

MM heeft ook zijn Flash Remoting, of zijn flashComm, …

[quote:d10c7529df="hansenonline"]ja, ik weet alleen niet of er behalve de mx 2004 pro versie nog een andere ook php ondersteuning heeft.

daan.[/quote:d10c7529df]

LoadVars kan je toch al sinds flash 4 of 5 in elke versie gebruiken? en voor amfphp heb je zelfs de pro niet nodig.

Tenzij je het over de remotingcomponents hebt, die zitten er inderdaad niet standaard bij.

Oh! Leuk, dat wist ik niet! Toch eerst de combinatie php-html leren!

Maar ik ben nu bezig met een site in flash!

Alle, niet gemaakt, maar aangepast, om zo wat bij te leren!
Maar in het contact gedeelte kan ik dus ook gewoon via php een formuliertje versturen?

Ja, dat is geen probleem.

Op de knop “verzend” zet je dan loadVariablesNum(“mail.php”, “0”, “POST”);

En de inputvelden met je dan een variabele naam meegeven.

DEform, ik heb je een email gestuurd.

Jazeker is dat mogelijk. Ik ben er nog mee bezig geweest met een schoolproject. Een compleet winkelwagen en bestel systeem en meer. Je kunt het [url=http://kj.rfdgra.nl/salonlena/]hier[/url] bekijken als je wilt. Let niet op de inhoud a.u.b. Het is maar wat test invoer. Het project is afgerond dus zou volledig moeten werken. Je mag het testen zoals registreren en bestellen, alles wordt toch weer verwijderd.

Het design is overigens niet van mij maar van een paar multimedia studenten. Er zit ook een complete beheerders interface achter, maar die is in html en gemaakt door een medestudent. Daar laat ik maar niemand op inloggen. Ik heb hierbij veel hulp gehad aan het boek “PHP voor Flash”, maar naar het schijnt wordt dat al niet meer verkocht. Bovendien werkt het nog met global variables. PHP leer je met dat boek erg snel, inclusief database maken en uitlezen e.d.

Ik moet zeggen dat de snelheid van zo’n dynamische Flash website me niets tegenvalt. Dit komt denk ik ook omdat in Flash alles ge-preload is en bij HTML alles nog moet worden geinterpreteerd door de browser.

als je een beetje php kan is het eigenlijk allemaal zo moeilijk niet. Je kan op drie (eigenlijk meer, maar deze zal je meest nodig hebben) manieren data in flash krijgen: - de GET methode, gewoon variabelen meegeven met je flash pad (bv. naamvanbestand.swf?datum=vandaag&temperatuur=te_doen) - het laden van tekstjes. Deze teksten hoeven echt niet .txt te noemen, maar kunnen ook ikmaaktekst.php oid heten. De php geeft door wat je wil weten. Je kan dingen vragen aan de php bijvoorbeeld via de GET methode (POST kan ook) bv. ikmaaktekst.php?dagboek=vandaag&taal=nl - XML. Is ook het laden van een tekst, maar flash kan uit xml variabelen enz. parsen. Wederom hoeft die file niet .xml te heten. Kan evengoed een php zijn die info haalt uit een database.

Ik kreeg een mailtje van Lee Brimelow dat er een nieuwe tutorial op zijn site staat over flash, php en mysql. http://www.gotoandlearn.com/

Ja dat is het nu net! Php en filemaker, dat is mijn combinatie hé! Hier werk ik het liefst mee....

En flash kan ik absoluut nog niet! Ik vind het zo een gek programma hé!
Bijvoorbeeld ruben.eksel.be, als je dan in het .fla bestandje kijkt, zie je zo linksboven (links van 100%) mss wel 50 dingen staan.
Header down, button 1, tween 1 tot tween 16!

Man man man, volgens mij is flash-sites maken echt niet rendabel!

Waarom kan flash niet rendabel zijn ? En volgens mij zie je nu de elementen in je library staan. Een goede naamgeving van objecten is de eerste les!

mc_naam-van-de-movieclip
btn_naam-van-de-knop
gr_naam-van-de-graphic

zo werk ik.

Ja, dat zijn al die benamingen. Miljaar, dan is een volledige flash site zo enorm veel werk hé! Ik ga je een mailtje sturen...

Het moeilijkste aan een flash site is de juiste structuur te pakken krijgen. Als dat al goed is, dan ben je al ver.

Je moet echt dynamisch gaan werken. Geen 10 knoppen maken, maar on the fly 1 knop gaan dupliceren enz. Maar een goede flash site is idd arbeidsintensief. En meteen een flash site maken met databasekoppeling is niet zo eenvoudig.