Dynamische tekst in flash

Hallo ben op zoek naar een .fla om tekst in een flash te laden en waar mogelijk ook de verhoudingen aan te passen en de achtergrond. En een admin gedeelte waarin men dan afbeeldingen en tekst kan typen zodat deze weer in de flash frame word weer gegeven. Aangezien ik het zelf niet voor elkaar krijg om dit te maken aangezien de technische kant mij te ingewikkeld is, doe ik een beroep op een ieder die dit varkentje al eens heeft gewassen.

Je wil dus een extern txt bestand in flash laten laden en een vlak dat daarachter zit moet automatisch de grootte (width en height) aannemen van het aantal tekst dat er instaat ?

En zal de width van het tekstvlak altijd hetzelfde zijn?
Zoja, dan is het simpel, bij het laden vraag je het aantal regels op dat in dat tekstvlak staat, dat doe je maal een waarde en dat bepaald dan de hoogte van je vlak.

en daar wringt bij mij dus de schoen, ik snap dus helemaal nix van die scripting en hoe zo'n .fla in elkaar te zetten. Hoop erop dat iemand dit voor mij zou kunnen maken en dat ik dus de grote van deze .swf aan kan passen en de achtergrond van een afbeelding kan voorzien. evt. met scroll mogelijkheid. Heb getracht om wat ik zo op het net kon vinden om die aan mijn behoeftes proberen aan te passen maar flash is niet mijn ding snap er nix van.