e-fax TIFF bestanden niet te printen!!!

Beste Forummers,

Ik heb het volgende vervelende probleem. Ik krijg van mijn eigen fax (Brother MFC-8840dn) mijn binnenkomende faxen gemailed als .TIF(F) bestand. Ik reis veel dus dit is een erg handige functie voor mij. Echter, zolang deze faxen uit slechts één (voor)blad bestaan is er geen vuiltje aan de lucht. Ik kan ze dan openen, lezen EN printen. Het probleem doet zich voor bij faxen die uit meerdere pagina’s bestaan. Deze kan ik openen (Appel’s “Voorvertoning”) , lezen maar NIET printen. Ik weet niet waarom maar voorvertoning toont het document als voorblad en in een ssort sublijst eronder de volgpagina’s. Als ik het document print komt alleen het voorblad uit de printer. Probeer ik de volgende pagina’s dan krijg ik een “printfout” en dan niets meer. Met ander proggie’s ook al geprobeerd dit op te lossen maar helaas. Is dit weer zo’n typisch Windows v Apple incompatibililteits probleem? Is het zo dat er weer een soort nepTIF waar ik met mijn Appletjes niet mee uit de voeten kan?

Wie helpt mij?..Ben een beetje ten einde raad!!!

Gr

AppleMies

Waarom doe je dat niet via KPN. Bij mij werkt dat wel.. sterker nog,.. ik heb helemaal geen fax. Van KPN heb ik een speciaal faxnummer gekregen. Komen, net als bij jou, als e-mail binnen en er gaat egenlijk nooit iets mis... behalve dat ik ze standaard op op de kop gedraaid binnenkrijg... openen met voorvertoning en printen.

8)

Nou, die door KPN gegenereerde KPN TIF kan ik ook niet printen. Die leveren exact hetzelfde probleem. Dus is dat ook geen oplossing.

gr.

Ik heb al jaren zo'n gratis faxnummer van de KPN en heb geen problemen met printen. De TIF's die je krijgt zijn inderdaad nogal van het obscure soort, het zijn "multipage TIFs" Er zijn weinig programma's voor de mac die ze kunnen openen, ik gebruikte daar altijd Graphic Converter voor. Je kunt ze openen en printen, en de afzonderlijke pagina's bewaren. Dit doe je door naar de pagina te gaan,(onder in de het venster) en dan "bewaar als"

Voorvertoning doet het trouwens ook goed bij mij, zowel openen als printen.