E-IDE drives

Ik ben van plan over te stappen op een apple computer, heb sindskort een nieuwe harde schijf gekocht, WD1200BB, een e-ide schijf. Mijn vraag is, op welke apple systemen dit zoal werkend te krijgen is, gezien het feit dat ik een arme student ben, was ik zelf aan het denken over een Imac DV II SE, ondersteunt dit systeem deze harde schijf? En wat het antwoord ook is, zijn er meer g3's die deze schijf aankunnen?

Met vriendelijke groet,
Daniel

Ja hoor die schijf werkt prima , op alle G3 en G4's van Apple, maakt namelijk ook gebruik van de normale hardwarestandaard die ook op wintel pc's van toepassing is.

Je kunt in de iMacs maar één HD kwijt. Uitwisselen is niet zo'n klus, maar als je een opstartschijf voor je mac wilt hebben dan moet deze eerst voor Mac geformatterd worden. Dan ben je wel alles wat er op stond in een keer kwijt... Dus laat je daar niet door verrassen. Zet je bestanden eert op een CD of zo. Dan ben je die in ieder geval niet kwijt.

Klinkt goed, ik heb zelf ondervonden dat een windows computer van 1997 het gewoonweg niet herkent, wilde het wel even zeker weten voor de aanschaf of het een probleem zou kunnen worden, maar deze harde schijf is dus werkelijk geen probleem voor g3's en g4's? Ook niet omdat hij zo snel is ofzo?

Bedankt ook voor de tip van het formateren, zeer raadzaam:).

Ik kan weer even voorbij, meer zinvolle tips zijn altijd welkom:p.

mvg
Daniel