e-mail gestuurd naar heel mijn hotmail-adresboek.

Gister is er een vanaf mijn hotmail account een e-mail gestuurd naar al mijn contacten!! Dit is gebeurt terwijl ik ergens anders was, dus het kan niet liggen aan het 'drukken op een verkeerd knopje'. Ik heb de email ook niet eerst van iemand anders gekregen. Maar waar wel aan. Ik wil dit nl niet nog een keer hebben.

Zou het toch een worm oid zijn die in MacOSX zit of is het een probleem met Hotmail? En wat kan ik er aan doen om dit te verkomen.

Hier heb ik een kort draadje gevonden van mensen die het ook hebben gehad.

Alvast bedankt

Heb je je password al eens veranderd van je hotmail account?

[quote:61d89c080a="Pieterr"]Heb je je password al eens veranderd van je hotmail account?[/quote:61d89c080a] Die heb ik nu idd veranderd, maar lijkt me heel sterk dat iets of iemand daar achtergekomen is?!!

Je zegt dat het is gestuurd naar al je contacten. Bedoel je daarmee je contactenlijst in Mail.app of in Hotmail?

Is het het tweede, dan is dit vast een gevalletje van een gehacked account. En ja, dat gebeurt vaker bij zaken als Hotmail en Gmail.

[quote:723a68d7b8="Raikkonen"]Die heb ik nu idd veranderd, maar lijkt me heel sterk dat iets of iemand daar achtergekomen is?!![/quote:723a68d7b8] Misschien had je een niet al te moeilijk password (naam van je vriendin, gevolgd door een getal of zoiets). Probeer een password te nemen met variatie in Hoofd- en kleine letters, plus wat non-letters zoals @&% etc.

Die "geheime vraag" voor als je je wachtwoord kwijt bent is meestal het probleem. Verzin maar eens een vraag waarop niemand het antwoord weet behalve jijzelf. Dat is gewoon erg moeilijk. Een stompzinnig mechanisme, wat mij betreft.

[quote:3c1b4786a2="iJoost"]Die "geheime vraag" voor als je je wachtwoord kwijt bent is meestal het probleem. Verzin maar eens een vraag waarop niemand het antwoord weet behalve jijzelf. Dat is gewoon erg moeilijk. Een stompzinnig mechanisme, wat mij betreft.[/quote:3c1b4786a2] Er zijn meer mensen die erover mee kunnen praten: [url=http://www.oreillynet.com/pub/a/mac/2005/01/01/paris.html]What is your favorite pet's name?[/url]

[quote:409c94560f="iJoost"]Die "geheime vraag" voor als je je wachtwoord kwijt bent is meestal het probleem. Verzin maar eens een vraag waarop niemand het antwoord weet behalve jijzelf. Dat is gewoon erg moeilijk. Een stompzinnig mechanisme, wat mij betreft.[/quote:409c94560f]

Het mechanisme is prima. Je moet alleen geen antwoord geven op de geheime vraag maar gewoon een ander password/woordcombinatie gebruiken en dat/die moet je onthouden of desnoods ergens opschrijven.

[b:09b064730e]Bedankt voor de snelle tips![/b:09b064730e]

[quote:09b064730e=“Pieterr”][quote:09b064730e=“Raikkonen”]Die heb ik nu idd veranderd, maar lijkt me heel sterk dat iets of iemand daar achtergekomen is?!![/quote:09b064730e]
Misschien had je een niet al te moeilijk password (naam van je vriendin, gevolgd door een getal of zoiets).
Probeer een password te nemen met variatie in Hoofd- en kleine letters, plus wat non-letters zoals @&% etc.[/quote:09b064730e]
Het wachtwoord die ik had was een straatnaam waar ik ooit gewoond heb, maar van die straat is er denk maar 1 in t land en die naam verzin je zo niet. Maar heb hem nou idd maar ff veranderd in iets anders. vindt het wel vervelend dat je niet gewoon alle contacten kunt weggooien, ik gebruik ze in hotmail nl nooit, maar hotmail en msn zijn weer gekoppeld dus…

[quote:09b064730e=“iJoost”]Die “geheime vraag” voor als je je wachtwoord kwijt bent is meestal het probleem. Verzin maar eens een vraag waarop niemand het antwoord weet behalve jijzelf. Dat is gewoon erg moeilijk. Een stompzinnig mechanisme, wat mij betreft.[/quote:09b064730e]
Dat kan het niet zijn. Die had ik nl niet ingesteld. Heb wel een alternatief adress opgegeven waar ik instructies oid naartoe kan sturen. Maar het lijkt me heeel sterk dat iemand die ik ken dit gedaan heeft. Omdat deze mail dus vaker verstuurd is.

Wat voor soort email was het?

Was het een ‘spam’ email? ie, word rijk in je slaap, krijg een grotere etc…

[quote:48334116d3="dspiers"]Wat voor soort email was het?

Was het een ‘spam’ email? ie, word rijk in je slaap, krijg een grotere etc…[/quote:48334116d3]

Ja spam, in het engels een eoa internet elektronica winkel. In mijn openingspost staat een link naar een site “www.security.nl” waar een draadje uit mei dit jaar loopt over deze mail. Hij staat daar in de eerste post geciteerd.

Bij spam wordt gewoonlijk het afzender adres vervalst. Dus daaruit kun je niet afleiden dat het vanuit jouw mailbox is verstuurd.

[quote:35595b53c8="iJoost"]Bij spam wordt gewoonlijk het afzender adres vervalst. Dus daaruit kun je niet afleiden dat het vanuit jouw mailbox is verstuurd.[/quote:35595b53c8] Ok, wist ik niet. Maar ze zijn dan wel op een eoa manier aan mijn contacten gekomen???

Misschien heb je zelf wel eens een mailtje verstuurd aan de hele lijst en had/heeft een van de ontvangers een virus wat spam verstuurt.

[quote:5b9a3fe7f9="iJoost"]Misschien heb je zelf wel eens een mailtje verstuurd aan de hele lijst en had/heeft een van de ontvangers een virus wat spam verstuurt.[/quote:5b9a3fe7f9] Nee nog nooit. Ik gebruik die lijst ook bijna nooit, stonden dus ook een hoop oude adressen in.

Dan zal je wachtwoord wel te raden geweest zijn. Of er was iets naars op een computer waar vandaan jij je hotmail een keer gebruikt hebt. Er zijn zoveel manieren waarop je Hotmail adressen-lijst de wereld in kan zijn geraakt. Weet je wel zeker dat het jouw adressen-lijst was die gebruikt is en niet die van een vriend?

[quote:d20d26e08f="iJoost"]Dan zal je wachtwoord wel te raden geweest zijn. Of er was iets naars op een computer waar vandaan jij je hotmail een keer gebruikt hebt. Er zijn zoveel manieren waarop je Hotmail adressen-lijst de wereld in kan zijn geraakt. Weet je wel zeker dat het jouw adressen-lijst was die gebruikt is en niet die van een vriend?[/quote:d20d26e08f]

De mail is echt verstuurd naar mijn lijst.
Maar dit is de eerste keer in de 8 jaar dat ik dit mailadres heb en als dit het gemiddelde gaat worden lig ik er ook niet zo wakker van. Maar ik hoop dus dat dit niet vaker gaat gebeuren!!

Ik ben nog steeds benieuwd wat er in die email stond.

Dat zou je misschien meer kunnen vertellen hoe en wat er achter zat.

[quote:573446131d="dspiers"]Ik ben nog steeds benieuwd wat er in die email stond.

Dat zou je misschien meer kunnen vertellen hoe en wat er achter zat.[/quote:573446131d]

Dear friend:
we are an electronical wholesale company which locates in China. we mainly focuse on the selling of electronics,such as
digital cameras, mobile, LCD TV, Laptops Notebooks, Digital Video, Mp4, GPS, and so on.
In order to gratulate Olympic Games in 2008 in China. our company have a favourable campaign in this month;
We can offer you high quality products in good price; You can purchase freely here.
This is a god-given chance. we hope you can hold it quickly
site: www.dsg-trade.com
msn: trade-cm@hotmail.com/trade-cm1@hotmail.com
e-mail: dsgtrade@yahoo.cn

Goeie opmerking. Als je de volledige headers van het mailtje (Weergave > Bericht > Bronversie) zou kunnen posten dan kunnen we waarschijnlijk ook nog wel iets meer vertellen over waar vandaan ie precies verzonden is.

En nog een andere vraag. Gebruik je hetzelfde wachtwoord ook op andere sites als Hotmail?