e-mail links in Safari 1.2.3 werken niet (meer)

"Vroeger" kon ik vanuit Safari een nieuw e-mail bericht+ingevuld adres in Entourage openen als ik dat adres in Safari aanklikte. Maar nu lukt dat niet meer. Erg onhandig. Je doet zoiets niet elke dag, dus ik kan niet exact aangeven sinds wanneer de link verbroken is. Wel weet ik zeker dat het onder 10.2.8 en met Entourage X probleemloos werkte. Inmiddels heb ik Entourage 2004, Safari 1.2.3 en OS 10.3.5. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe en hoe ik dit kan oplossen?

In de voorkeuren van Mail, kun je je voorkeurs-E-mailprogramma instellen.

Als je dat op Entourage zet zou het wel weer eens kunnen werken…

Ik heb je advies opgevolgd. Dus (voor de eerste keer) Mail geopend, en zie tot mijn verbazing dat Entourage al staat ingevuld :roll: Dus helaas, dat kan het niet zijn, maar bedankt voor het meedenken. Maar wat dan wel....

Probeer dit voorkeurenpaneel voor protocol helpers eens: http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/ Mailto instellen op Entourage. dit kan trouwens ook in Internet Explorer -> voorkeuren -> protocol helpers.

Dank ook voor deze tip. Helaas helaas, geen oplossing. Ook hierin stond Entourage al als default mail app... Ik heb intussen ook eens met Firefox en Explorer getest, en wat blijkt: ook hier geen actieve mailto links. Het wordt er niet leuker op :evil:

Probleem opgelost :lol: Stap 1 was vaststellen dat met Apple Mail alles prima blijkt te werken. Conclusie: het ligt aan Entourage. Ergens kwam ik als tip tegen de instellingen van RCDefaultApp zelf handmatig te vervangen. Dit hielp niet. Wel viel het mij op dat er een plugin in het keuzemenu staat: EntouragePrintPDE.plugin. Als ik gewoon het programma Entourage kies, wordt dat vanuit Safari (en alle andere browsers) nu keurig geopend.

Blijft de vraag waarom die plugin niet werkt en als (toch) default staat ingesteld (ook voordat ik RCDefaultApp had geïnstalleerd, vermoedelijk). Maar dat is nu van theoretisch belang. Tenzij het te maken heeft met de recente security update(s). Die van juni schijnt specifiek een kwetsbaarheid in het hyperlinken van applicaties te moeten voorkomen.