E-mail Mac postbussen

Ik heb in mail op
Mijn iMac een hele lijst met mappen in mijn inbox aangemaakt. Voor een hoop mail maak ik regels aan zodat ze meteen in een bepaalde map komen. Op mijn iMac werkt dat perfect.
Nu heb ik die mappen structuur niet op mijn iPhone. Maar ik lees wel veel mails op mijn iPhone.
Sinds een aantal maanden zie ik de mails binnenkomen maar ‘verdwijnen’ ze meteen.
Dus ik kan nu niet meer alle mail die een regel hebben op mijn iPhone lezen.
Super onhandig.
Iemand een idee hoe dit te op te lossen?

Je gebruikt IMAP en je verplaatst je mail naar lokale postbussen. Dat is vragen om problemen. De enige manier om dit op te lossen is om op de mailserver zelf de betreffende boxen/mappen aan te maken. Je kan dan dezelfde regels gebruiken (alleen even naar de juiste nieuwe postbus aanpassen). Deze externe mappen kan je dan als het goed is ook op de iPhone zien, al moet je ze wellicht wel even aanvinken in de voorkeuren zodat ze getoond worden…

Maar krijg je dan weer niet te maken met een enorme postbus-grootte op de server van je provider? Met de daarbij horende -extra- kosten?

Ja klopt. Het is het één of het ander :wink: Of je moet een eigen mailserver gaan draaien (onderdeel van OSX Server)

Is terug naar pop instellingen een oplossing?

Nee, want dat kun je niet syncen met je iPhone. Nagenoeg alles van POP3 gebeurt lokaal. Je kunt mails wel op de server bewaren, maar alles wat je op één device doet, gebeurt niet op een ander.

POP3 vs IMAP

POP3 downloads the email from a server to a single computer, then deletes the email from the server.

On the other hand, IMAP stores the message on a server and synchronizes the message across multiple devices.