e-mail opsplitsen

Hallo jongelui,

Wij hebben elk een imac en nu willen we graag elk ons eigen mail ontvangen.
We hebben een hoofd accound.

bv smurf@xs4all.nl
maar tevens een vast IP en dat is dan ikke@smurf.xs4all.nl

Wat moet ik doen om de mail te splitsen?
En heb je daar eventueel wat screenshots bij?

alvast bedankt!

een regel aanmaken in mail (van apple)?

ja maar dan moet ik alle mailtjes van Loesje laten door sturen naar haar imac

er is ook een optie om mail op de server te laten staan (dagen, week, maand etc) Stel dat in op jouw en haar mac.

Maak op jouw imac de regel aan om haar mail te verwijderen.
Maak op haar imac de regel aan om jouw mail te verwijderen (of ergens in een ander mapje te bewaren)

De mail moet dus lang genoeg blijven staan zodat allebei kans hebben gehad om het op te halen.

[quote:88ca2a8fe0="Lytstomke"]Hallo jongelui,

Wij hebben elk een imac en nu willen we graag elk ons eigen mail ontvangen.
We hebben een hoofd accound.

bv smurf@xs4all.nl

Wat moet ik doen om de mail te splitsen?
En heb je daar eventueel wat screenshots bij?

alvast bedankt![/quote:88ca2a8fe0] dan heb je iets foutgedaan bij de registrtatie van de email adressen… zze hebebn nu dus beide dezelfd email box–> ze delen deze Dus je had gewoon 2 aparte mailbozen bij xs4all moeten maken…

en dit is een beetje vaag:

een Ip-adres als mailadres uhmm??? dacht dat dat niet kon

dus ik denk dat je gewoon een nieuw email adres met een apart email box moet aanmaken… weet je niet hoe dit moet bel dan effe met xs4all… want ik denk dat met die applescripts en mail toch niet echt zal gaan werken… maar ik kan me ook gewoon vergissen

@Lytstomke: Even voor de duidelijkheid: er zijn e-mail[i:ec5b8250ed]adressen[/i:ec5b8250ed] en e-mail[i:ec5b8250ed]boxen[/i:ec5b8250ed]. In een box worden mailtjes bewaard, via e-mailadressen vinden mailtjes de juiste box om in te gaan liggen.

Als je naar de site van XS4All gaat, kun je inloggen op het Service Center. Dan ga je naar “POP-mailboxen en E-mailaliassen”. Daar kies je voor de domeinnaam “xs4all.nl”. Op de volgende pagina zul je in ieder geval het hoofdaccount “smurf” zien, met daarachter de toevoeging “(BEHEER)”.

Maak nu ook een mailbox “loesje” aan, door “loesje” in te vullen in het typeveld en te klikken op “Nieuw”. Voer vervolgens het gewenste wachtwoord in en klik op OK. Voer de juiste gegevens in in de tweede Mac en klaar ben je.

XS4All heeft zelf screenshots bij dit verhaaltje. Die vind je als je klikt op “Hulp bij POP-mailboxen en e-mailaliassen aanmaken”.

Dat vaste IP-adres is van je ADSL-aansluiting. Dat heeft volgens mij niets met je e-mail te maken. Ik zou het gewoon lekker houden bij ditbenik@xs4all.nl. Je hebt misschien minder keuze in namen, maar het communiceert veel makkelijker dan ditbenik@datbenikook.xs4all.nl.

Succes!

Ik heb in middels twee pop adressen bij gemaakt.

1 pop adres voor ons beiden.
1 voor Loesje
1 voor Ik zei de gek

Verder heb ik in mail door stuur scripts gemaakt om de mail te scheiden!

Bedankt voor de tips!!!