E-mail remover???

Kan iemand mij een suggestie aan de hand doen voor een programmaatje waarmee ik e-mails op de server kan verwijderen? Ik 'net' middels een 56 K modem en het komt zo nu en dan voor dat een onverlaat mij een belachelijk groot mailtje stuurt welke ik niet wil binnenhalen, maar goed mails komen altijd in een reeks nietwaar? Op mijn oude PC had ik daar een programmaatje voor dat heette E-remover. Bestaat er zoiets voor OS X ? Versiontracker heb ik al bekeken zonder succes, kan iemand mij helpen? Ik zou graag mijn serieuse mail weer binnenhalen.

er is wel een proggie voor maar weet ff niet hoe die heet, maar je kan het mailtje wel via webmail (bv webmail.planet.nl) weghalen....

Of met Terminal (bij xs4all althans).

of met twigger.nl

Eh nee nog niet gelukt, webmail planet is volgens mij alleen voor "planet internet " members. Met twigger deed ik het altijd in het verleden met veel succes niets dan lof alleen deze firma verwacht nu van je dat je je hele ziel en zaligheid bij hen bekend gaat maken zodat ze me kunnen bestoken met dingen die ik waarschijnlijk niet wil, of je moet er voor gaan betalen maar och dat was nou ook weer niet de bedoeling.

Ik gebruik daar sinds een tijdje [url=http://homepage.mac.com/gooichi/GyazMail/]GyazMail[/url] voor. Tis nog wel een betaversie en nog niet helemaal uitgewerkt, maar het beheren van mail op de server zoals jij wilt werkt prima.

Er zijn andere tooltjes voor, maar als je 'ff snel' je meel wil checken en/of deleten kan dat in de terminal.

telnet mail.provider.nl 110

USER gebruikersnaam
PASS password
LIST

Je krijgt een lijst met mails in je mailbox. Elk bericht heeft een nummer. Tik nu in:

RETR nummer

Waar nummer het nummer is van LIST

Is het rommel:

DELE nummer

en je verwijdert het bericht.

[blueberry:~] wilko% telnet mail.mac.com 110
Trying 17.250.248.64…
Connected to mail.mac.com.
Escape character is ‘^]’.
+OK Netscape Messaging Multiplexor ready
USER wilko
+OK password required for user wilko
PASS *******
+OK Maildrop ready
LIST
+OK scan listing follows
1 2456
2 23283
3 1828
4 2918
5 2241
.
RETR 1
+OK 2456 octets
(en dan hier het gehele bericht)

Wat doet iedereen moeilijk :?

Mail > Voorkeuren… > Accounts > [je account] > Wijzig > Geavanceerd > Vraag om overslaan berichten groter dan [ ] KB

Vul daar iets van 512 in zodat attachements groter dan een halve MB overgeslagen zullen worden 8)

[quote:63dd11eaa2="remier"]Wat doet iedereen moeilijk :?

Mail > Voorkeuren… > Accounts > [je account] > Wijzig > Geavanceerd > Vraag om overslaan berichten groter dan [ ] KB

Vul daar iets van 512 in zodat attachements groter dan een halve MB overgeslagen zullen worden 8)[/quote:63dd11eaa2]

Met gevolg die grote mails op de server blijven staan en je ze ooit alsnog binnen moet gaan halen wil je mailbox niet volraken. M.i. effectiever om ze direct van de server te verwijderen.

[url=http://www.vechtwijk.nl/dev/popmonitor/]PopMonitor[/url] is volgens mij precies wat je zoekt.

:mrgreen:

[quote:75887e342a="Juul"][quote:75887e342a="remier"]Wat doet iedereen moeilijk :?

Vul daar iets van 512 in zodat attachements groter dan een halve MB overgeslagen zullen worden 8)[/quote:75887e342a]

Met gevolg die grote mails op de server blijven staan en je ze ooit alsnog binnen moet gaan halen wil je mailbox niet volraken. M.i. effectiever om ze direct van de server te verwijderen.[/quote:75887e342a]

Nope, want Mail zal vragen bij berichten groter dan bv de ingevulde 512KB of je deze wilt ‘overslaan’ (en dus volgende keer weer de vraag krijgt of je het wilt downloaden) of ‘verwijderen’ (ze direct van de server te verwijderen) of wilt ‘downloaden’.

Tevens laat hij de afzender zien en de titel van het bericht

[quote:95ba0c54c6="remier"] Nope, want Mail zal vragen bij berichten groter dan bv de ingevulde 512KB of je deze wilt 'overslaan' (en dus volgende keer weer de vraag krijgt of je het wilt downloaden) of 'verwijderen' (ze direct van de server te verwijderen) of wilt 'downloaden'. Tevens laat hij de afzender zien en de titel van het bericht[/quote:95ba0c54c6] Ik neem m'n woorden terug, weer wat geleerd :)

Wel, het is gelukt mensen ik heb het uiteindelijk met Popmonitor2 gedaan en dat ging uiteindelijk prima, mooi simpel programmaatje. Dus bedankt allen voor de genomen moeite.

Marcel.

imho kan je beter de hierboven genoemde functionaliteit van Mail.app gebruiken ipv een extra proggie om hetzelfde te doen (mits je Mail gebruikt dan)

[quote:9a87ba624d="remier"]imho kan je beter de hierboven genoemde functionaliteit van Mail.app gebruiken ipv een extra proggie om hetzelfde te doen (mits je Mail gebruikt dan)[/quote:9a87ba624d]

Als het zo is, heb je idd gelijk maar ik geloof niet dat Mail.app kan wat PopMonitor wel kan. Nl alleen kijken op de server zonder te downloaden. Zo ja, hoor ik graag hoe.