e-mails inplannen in Mail

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe je in Mail een e-mail kan inplannen voordat ze verstuurd worden?
In MS Outlook weet ik dat deze functie bestaat er daarom zoek ik die nu ook in Mail, alleen kan deze niet vinden....

Alvast bedankt

Chiel

Bedoel je dat je mail op een later tijdstip wil laten versturen? Gebruik daarvoor Schedule Delivery in http://homepage.mac.com/aamann/Mail_Scripts.html

Ja dat bedoel ik inderdaad. :)

Maar kan dit echt niet in Mail zelf? Beetje apart. Het nadeel van het script is dat je Mac aan moet staan voordat er verzonden kan worden.
Wat ik eigenlijk precies zoek is het verzenden van en daarna op de server laten 'wachten' tot het tijdstip van aflevering.

In ieder geval super wel bedankt voor het script!!

Het moet in principe mogelijk zijn om de mailserver te laten wachten met het doorsturen, maar dat moet dan wel ondersteund worden door die server … kan die dat niet, dan maakt het niet uit wat Mail wel of niet kan.

Ik geloof inderdaad niet dat daar standaarden en dus implementaties voor zijn!

Ik kan me voorstellen dat een aantal web-gebaseerde diensten zoals Gmail dat ondersteunen maar in door normale mailserver wordt dat niet ondersteund.

oke jammer, maar bedankt voor de reacties

Als ik zou moeten gokken, dan denk ik dat het wel kan in Outlook wanneer die met een Microsoft Exchange-server samenwerkt.

Maar als ik nu een beetje zoek, vind ik [url=http://www.mydigitallife.info/2007/04/07/delay-sending-of-email-message-in-microsoft-outlook-supports-gmail-hotmail-yahoo-aol-and-all-pop3imap-mail/]dit artikel[/url], dat zegt dat het niet uitmaakt wat er aan de andere kant zit — m.a.w. dat Outlook dit altijd en bij iedereen kan. Mijn onmiddellijke gedachte is dan: als Outlook dat kan, waarom andere mailers dan niet? Of om het anders te zeggen: welk trucje haalt Outlook hier uit dat niemand anders na lijkt te kunnen maken? Verder lezen doet mij denken dat het niet meer is dan dat Outlook zélf wacht met het versturen — dus dat het niet werkt als je computer uitstaat.

De reden dat bijvoorbeeld Mail en Thunderbird dit niet kunnen, is dan denk ik omdat de makers daarvan het nut van de functie niet inzien.