E-mails niet automatisch ophalen

Ik werk op een Imac - OSX El Capitan. Mail staat tijdens het werken continu open. Ik wil echter niet dat de mails continu binnen gehaald worden, daarom had ik bij voorkeuren - algemeen - zoeken naar nieuwe berichten dit op handmatig gezet, maar mijn mails worden alsnog automatisch opgehaald. Weet er iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn mails enkel handmatig worden opgehaald?

waarom de mail continue open als je toch niet automatisch wil ophalen. Afsluiten mail wil dan misschien helpen.

Of de deurbel op de dakgoot plaatsen als je niet wilt dat men aanbelt. ?

Ik wil het programma mail laten open staan om mails die ik eerder binnen haalde te kunnen raadplegen, ik wil echter niet dat ik constant gestoord wordt door opnieuw binnenkomende mails.

Misschien zijn smart folders dan een oplossing. Dat je eerst alle mail laat binnenkomen in een pre-inbox folder en wanneer jij er klaar voor bent verplaats je mailtje vanuit die pre-inbox naar de echte inbox.

Of andersom natuurlijk de huidige inbox is je pre-inbox en je verplaatst het van daaruit naar soort van archief folders.

Op welke manier wordt je gestoort? Als dit de meldingen zijn dan kan je die ook uitzetten in de voorkeuren van je mac :wink:

Gebruik je POP of IMAP? IMAP wordt namelijk automatisch gesynct…

Het is IMAP, kan ik dit zomaar wijzigen naar POP?

Niet “zomaar”. Je zal dan voor het account de juiste POP3 instellingen (verkrijgbaar via instellingen-pagina van de provider waar je mail is ondergebracht) moeten invoeren en er genoegen mee nemen dat je mail niet op alle devices wordt gesynct.