e-tech router rout niet!

Wij hebben thuis 3 macjes.. twee imac's met airport en een ibookje met een airport extreme. We hebben dus een E-tech router/modem (WiFi dus) en opzich gaat alles wel goed alleen een ding werkt niet . ik kan met mijn ibook (extreme kaart) niet op de andere imacjes inloggen(en andersom ook niet). wat er gebeurt is dat er verbinding wordt gemaakt en dan draait er een minuut een parasolletje en wordt daarna de verbinding weer verbroken, Internet werkt gewoon wel en vanaf de ene iMac naar de andere iMac kun je gewoon netwerken (die hebben geen extreme kaarten dus) Ik heb al vanalles geprobeerd tot zelfs het E-tech apparaat naar fabrieks instellingen terug te zetten. Iemand een idee hierover?

KIjk eens bij je netwerkinstellingen wat voor ip's en subnets je macjes hebben gekregen. Kijk of het ip van je iBook in dezelfde range zit als die van je iMac's (alleen het laatste getal moet verschillen), en kijk of het subnet bij elke mac hetzlefde is(waarschijnlijk is dat 255.255.255.0).

Ik heb dit namelijk een keer gehad met een vast netwerk, 1 10 Mbit verbinding en 1 100 Mbit verbinding. Ze konden beiden op internet, maar ze konden elkaar niet zien.

Oplossing hiervoor is elk macje een statisch ip geven.

Bijv.

Ip: 10.0.0.*
subnet: 255.255.255.0

Die subnetmasks zijn het zelfde dus dat is het niet... Helaas kom ik dus niet verder. Maar een statisch ip lijkt me niet nodig.. Ik krijg altijd al hetzelfde ip van de dhcp server toegewezen . Ik vermoed dus dat het ergens ligt in het 54 mbs extreme kaartje en de 11 mbs router.. Maar daar heb ik weinig kaas van gegeten.

Ik weet niet hoe dat prcies zit met airport extreme, maar kan je de snelheid niet vastzetten op 11 Mbit. Misschien dat dit dan nog wat uit maakt.

Heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen: De airportkaart terugzetten naar 11mbit.

Ga naar systeemvoorkeuren, netwerk, airport. Dan moet er ergens bij deze instellingen staan:

configureer: automatisch

selecteer hier handmatig en klik bij snelheid 11 Mbits aan. Zo moet het ongeveer zijn. helemaal zeker weet ik dit niet want ik heb zelf geen airport extreme.

Hoe weet je dat dan? ik kan het niet vinden! ik ben zeker te dom ofzo.. maar bedankt voor de moeite. Heb nu wel al anderen gehoord met het zelfde probleem die ook een E-tech router hadden. (conexant)

Hoi Jeroenimo,

Wat voor een e-tech router heb je ?

Sander.