Earpods en MacBook Air

Hallo allemaal,

ik heb onlangs de Apple Earpods aangeschaft en ze bevallen me prima. Op m’n iPhone doen ze gewoon wat ze moeten doen. Alleen op m’n MBA gebruik ik altijd Spotify om muziek te luisteren. Via m’n Earpods kan ik dan wel gewoon het volume aanpassen. Maar als ik een nummer verder wil (of pauze, nummer terug), dan wordt iTunes opgestart. Erg irritant dus…

Hebben jullie een idee om dit anders in te stellen?

(Ik hoop dat ik dit onderwerp in het juiste forum geplaatst heb.)

Bvd. Wijtze

Ik heb deze week een bluethooth koptelefoon gekocht en heb dit probleem inderdaad ook.

Hetzelfde geldt voor het Apple Wireless Toetsenbord, de pauze/play knop. Bij mij reageert soms Spotify en soms iTunes. Waarschijnlijk gaat dit allemaal via dezelfde weg.

Volgens Google is dit een workarround: http://viktorpetersson.com/2012/07/14/a-permanent-fix-for-apples-playpause-hijacking-and-use-spotify/

@Henk Jan de Bruin,

dank voor de reactie! Helaas brengt die optie voor mij niet de oplossing.

De toetsen op het bedraadde toetsenbord van Apple werken bij gewoon naar behoren… Het gaat mij om de knopjes van de Earpods.

Heeft iemand de gouden tip?

Ik heb dus ook dat probleem is vaak vervelend.
ik vraag me af of Skiptunes wat is iemand ervaring mee?

Blijkbaar is het een algemeen probleem en er is momenteel geen oplossing.

Ik heb dit ook op mijn macbook. De oplossing die ik vond was iTunes verwijderen. Klinkt vreemd maar die kan je (in 10.6 iig) verwijderen en bij de eerste keer dat je op het knopje (of play/pauze) klikt, gaat hij iTunes zoeken en vragen of je opnieuw wilt downloaden. Eenmaal nee gezegd negeert hij iTunes en werkt het.

Als je niet wil verwijderen kan je ook niet met de voorwaarden akkoord gaan, dan doet hij dat ook niet

Bedankt allemaal voor de reactie!

Ik blijf het raar vinden dat dit niet standaard in te stellen is. SkipTunes is handig inderdaad, maar dat brengt ook geen oplossing.
iTunes lijkt me ook geen optie aangezien ik mn iPad en iPhone wel moet kunnen synchroniseren :slight_smile: Wat bedoel je met de voorwaarden niet akkoord gaan?

@Illiarus: wat is het nut van iTunes verwijderen. Dat zie ik niet. Dan kan je toch ook geen muziek luisteren? En inderdaad niet je iPhone syncen!

Toch jammer dat er geen goede oplossing voor te vinden is…

wss bedoelt hij verwijderen en opnieuw instraleren, maar dat weet ik ook niet zeker

Kun je spotify niet het standaard-programma maken voor het afspelen van muziek?