Easter Egg ?

Ik heb gisteren tijdens het werken het volgende ontdekt: Als je in de finder door je mappen heen scrolt en je dubbel clickt een map aan als je de alt toets ingedrukt houd opend OSX die map in een nieuw venster en sluit hij de oude. Iemand ook al ontdekt?

Eeh... ik wil niet lullig zijn dit werkt al sinds OS7.5 als het niet eerder is. Maar het blijft een mooie feature.

Probeer deze is als je een window open hebt hou dan je appeltoets in en klik op de naam van het mapje. Je kan dan terug gaan naar de bovenliggende mappen.

En als je alt(option) erbij inhoud. Dan kan je meteen het terug gaan en het mapje wat je verlaat sluiten.

Pretty cool ha? :wink:

Dit is al zover ik mij kan herinneren sinds Systeem 7 zo. Misschien was dit ook al in 6.07 'multi-finder' aware zo. Dus geen Easter-egg, u gaat niet door voor het miljoen.... :lol:

sorry dan :( Ik ben nou ook weer niet zo oud dat ik met os7 heb kunnen werken. Niemand in de familie gebruikt ook een apple en ik pas sinds mijn studie. Mijn eigen apple heb ik pas een jaar. Dus ik ken alleen OS 9 en OSX

Het bestaat inderdaad al vrij lang; ik ken het zelf van GS OS 6 op de Apple IIgs. Daar heette het geloof ik forward & reverse tunneling, maar dat weet ik niet meer zeker.

[quote:dc2162043a="Jordan_D"]Eeh... ik wil niet lullig zijn dit werkt al sinds OS7.5 als het niet eerder is. Maar het blijft een mooie feature. [/quote:dc2162043a]

[img:dc2162043a]http://users.pandora.be/Poi/gif/Fun/ownedbomma.JPG[/img:dc2162043a]

:stuck_out_tongue:

Killer! Ik werk ook al met Mac sinds OS 7.X maar dit wist ik echt niet. Ik vond het zo ook al lekker werken dus waarom zoeken naar "easter eggs"? Maar dit maakt het nog een stuk leuker. Probeer dat maar eens met windhoos. Waar vind ik meer van dit soort trucks?

Da's net zoiets als tijdens het sluiten of minimaliseren van een venster de Alt-toets ingedrukt houden; alle vensters doen ineens dezelfde handeling. Allemaal weg, of allemaal geminimaliseerd.