Echt geen (betere) alternatieven voor iSight?

De tijd gaat door en ik kan me zo voorstellen dat er inmiddels betere alternatieven zijn voor iSight of... eh.... is dat nog niet het geval? Ik moet zo'n webcam kopen deze week en vroeg me af wat gewoonweg het beste is. Ideetjes?

Greetz,

Paul

De iSight staat sinds zijn lancering torenhoog boven alle andere webcams (zelfs de Quickcam 4000 Pro wint het niet van de iSight). Volgens mij is daar nog niets aan veranderd.

Ja... iSight. Volgens mij is er niets beters op de markt.

wat zoek jij dan wat je niet kan vinden in een iSight? Het enige wat beter is dan een iSight is eem digitale camcorder die op de zelfde manier kan worden aangesloten en gebruikt, maar die tig keer duurder is en onhandiger in het webcam gebruik. Op webcamgebied is iSight volgens mij nog steeds het beste wat je kan krijgen. Iemand die dit kan ontkrachten?

Omdat technology nu eenmaal vooruit gaat kan ik me voorstellen dat andere merken de iSight voorbij gestreefd hebben. Nee ik zoek niets speciaals, alleen waarde voor m'n geld :-)

iSight is the best! :P

[quote:241dc3466e="Paul"]Omdat technology nu eenmaal vooruit gaat kan ik me voorstellen dat andere merken de iSight voorbij gestreefd hebben. Nee ik zoek niets speciaals, alleen waarde voor m'n geld :-)[/quote:241dc3466e] Dan zit je echt goed met een iSight. Inderdaad zou je denken dat er technologisch meer mogelijk moet zijn nu, maar bedenk waar je een iSight voor gebruikt: videochatten. Aan nog betere camera heb je pas iets als je internetverbinding en je computer dit betere signaal ook door kunnen sturen. Nu lukt hetn og niet om de volle kwaliteit van je iSight te gebruiken voor videochats, dus een nog betere camera is alleen maar zonde van je geld, denk ik. Gewoon doen, die iSight, het is het geld meer dan waard. (vooral als je er een programmaatje als iGlasses bij neemt).

Da's nou het leuke van Apple. Die is vaak z'n tijd ver vooruit... dus dat wordt lang wachten tot er betere op de markt komen.... :baby: --> zzz --> :barbu: ... :wink:

Jij zegt het :lol:

[quote:6401f913c1="Paul"]Jij zegt het :lol:[/quote:6401f913c1]

Informeer je eens en lees de spec’s voordat je hier zulk soort vragen stelt en biuj voorbaat concludeert dat er vast al beter materiaal op de markt is… :wink:

Het is toch zo dat de iSight wat moeite heeft met weinig licht omstandigheden? Iets wat ik wel belangrijk vind want videochatten met een spot op me bakkes of de TL balk aan zie ik niet echt zitten. Mijn Philips ToU cam pro is momenteel stervende dus ik zit ook te kijken voor een FireWire exemplaar. Daarbij wil ik een witte die bij de rest van mijn witgoed past.

De iSight geeft juist nog een redelijk beeld met weinig licht..

Daarom is iglasses zo handig: bij te weinig licht kan de brightness w ingesteld, etc.

http://www.ecamm.com/mac/iglasses/

Fire-I !

http://www.unibrain.com/1394_products/fire-i_dig_cam/digital_camera_mac.htm

Ik heb hem zelf. Lelijk ding, maar minstens even goed alternatief.

[quote:a314d200ca="leXy"]Het is toch zo dat de iSight wat moeite heeft met weinig licht omstandigheden?[/quote:a314d200ca]

Een tijd geleden (meer dan een jaar) is er een update uitgekomen voor de iSight die de lichtgevoeligheid drastisch verbeterde.

Het is nog steeds de beste webcam die er bestaat, absoluut niets op aan te merken! Apple was inderdaad zijn tijd ver vooruit. Het kost ook wat, maar dan heb je ook wat.

iSight is the best. Nooit spijt van gehad. En als je kijkt wat er nog meer op de markt is en wat vooral wat windows gebruikers gebruiken dan voel je meedelijden.

Isight is een goeie cam. Echter vind ik het te duur om een ander een goed beeld te geven ;) ik heb zelf een goedkope philips cam ding doet alles wat je wil. Tja wat is kwaliteit..... voor 150 euro heb je natuurlijk een geweldig apparaat (ik vind hem nie zo lelijk). Echter heb ik een cam voor nog geen 30 euro.

Om filmpjes op te nemen met de isight moet ie eigenlijk een batterij hebben en wat geheugen zodat je hem mee kunt nemen. Als dit zou zijn dan had ik er al eentje. Vind het zelf een beetje overdone voor een webcam. Ik kraak hem niet af, absoluut niet. Maar voor de weinige chat momenten van mezelf met een webcam vind ik um te prijzig. :slight_smile: in het begin stond de webcam hier dag en nacht aan… bigbrother was er niks bij… :slight_smile: alleen die aardigheid gaat er bij mij snel vanaf :slight_smile: nu hangt ie op de monitor, en alleen het ledje op de cam verraad dat ie nog leeft :slight_smile:

verder gebruik ik ook wel es m’n dv camera voor i-chat. grappig is dat je dan een bandje kunt afspelen :slight_smile: en leuke trucjes dus kunt uithalen :wink:

kort en krachtig : geloof dat er geen betere webcams zijn op het moment dan de i-sight.
Logitech heeft ook wel een mooie, op een poot die je kunt bedienen. volgens mij zit die rond de prijs van een i-sight.

success.

Ik zou zo'n cam alleen maar gebruiken om te kunnen zien of m'n machine nog probleemloos loopt.....

vorig jaar heb ik er over getwijfeld over een isight. Onze kobus (berner sennen) had Parvo, dit is nogal heftig. heeft een aantal dagen in het "ziekenhuis" gelegen. Toen hij thuis kwam heb ik de plieps cam opgehangen om te monitoren. Echter is de kwaliteit beroerd als het wat donkerder is. En jah...en dat het donker is dat heb je dus zo in de avond en in de vruuge ochtend ;) De bouwlamp aan het plafond was weer net teveel licht. :)

[quote:cfc7a640f8="KarelWillem"]Fire-I !

http://www.unibrain.com/1394_products/fire-i_dig_cam/digital_camera_mac.htm

Ik heb hem zelf. Lelijk ding, maar minstens even goed alternatief.[/quote:cfc7a640f8]

Correctie: afschuwelijk lelijk!